SEARCH

Έρευνα: Γιατί οι σύζυγοι αγχώνουν περισσότερο τις μαμάδες απ' όσο τα παιδιά;

Η ανατροφή και η φροντίδα ενός παιδιού αποτελεί πολύ μεγάλη ευθύνη, εμπεριέχει κούραση και γενικότερα δεν αφήνει περιθώρια για πολύ ελεύθερο χρόνο. Είναι τόσα πολλά αυτά που πρέπει να κάνουν οι μαμάδες για τα παιδιά τους που στο τέλος της ημέρας, μια μαμά μπορεί να αισθάνεται συναισθηματικά, διανοητικά και σωματικά εξουθενωμένη. Σίγουρα θα το έχετε αισθανθεί αυτό οι μανούλες. Και δεν είναι μόνο τα μικρά που σας εξαντλούν...

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι σύντροφοι-σύζυγοι είναι αυτοί που κουράζουν πραγματικά τις μαμάδες, πολύ περισσότερο από τα παιδιά. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "TODAY" και πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 7.000 μαμάδων, αποκάλυψε ότι το 46% αυτών υποστηρίζουν ότι οι σύζυγοί τους είναι μεγαλύτερη πηγή άγχους από τα παιδιά τους. Οι ίδιες οι μητέρες βαθμολόγησαν τα επίπεδα στρες στο 8,5 σε μια κλίμακα που έφτανε το 10.

 

 

Γιατί λοιπόν οι σύντροφοι προκαλούν περισσότερο άγχος από το παιδί; Οι μελέτες δείχνουν ότι ο τρόπος με τον οποίο οι γονείς χωρίζουν τις ευθύνες μπορεί να επηρεάσει το άτομο που αισθάνεται περισσότερο στρες από τον άλλον. Και -κακά τα ψέματα- αυτό συμβαίνει συχνότερα στη μαμά.

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2017 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Sex Rules", οι μαμάδες περνούσαν περισσότερο χρόνο από ό, τι οι μπαμπάδες φροντίζοντας τα παιδιά και κάνοντας τις δουλειές του σπιτιού, ενώ οι μπαμπάδες ξόδευαν περισσότερο χρόνο από ό, τι οι μητέρες περνώντας χαλαρές στιγμές μακριά από την οικογένειά τους. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οχάιο διαπίστωσαν ότι οι μητέρες, κατά μέσο όρο, έχουν λιγότερο από μία ώρα ελεύθερου χρόνου. Αντίθετα, οι μπαμπάδες, έχουν περίπου 101 λεπτά.

Το να κάνετε περισσότερες από δυο δουλειές ταυτόχρονα έχει ως αποτέλεσμα ακόμη περισσότερο άγχος. Έρευνα της Αμερικανικής Κοινωνιολογικής Επιθεώρησης του 2011 διαπίστωσε ότι οι μητέρες αφιερώνουν 10 επιπλέον ώρες την εβδομάδα σε πολλαπλές εργασίες σε σύγκριση με τους μπαμπάδες. Με τη σειρά τους, οι μητέρες αισθάνονται περισσότερο άγχος, ψυχολογική δυσφορία, αρνητικά συναισθήματα και σύγκρουση ανάμεσα στην εργασία και την οικογένειά τους, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης.

Αυτό, όμως, δεν πρέπει να συμβαίνει. Υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούν να κάνουν οι μπαμπάδες για να βοηθήσουν τις συντρόφους τους να αποβάλουν το στρες και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον γονεϊκό τους ρόλο. Όλα ξεκινούν από το πώς οι μπαμπάδες βλέπουν την πατρότητα. Αν και οι σύγχρονοι πατεράδες ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους συγκριτικά με τους άνδρες των παλαιότερων γενεών, η πλειοψηφία των γονικών καθηκόντων εξακολουθεί να είναι ανατεθημένη στις μαμάδες.

 

 

Αν θέλετε να αλλάξετε αυτήν την "κακή" συνήθεια και καθημερινότητα, το all4mama σάς προτείνει τους παρακάτω τρόπους:

1. Αλλαγή πάνας με βάρδιες

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το 52% των σημερινών μπαμπάδων παραδέχονται ότι αλλάζουν πάνες λιγότερο συχνά από ό, τι η σύντροφός τους. Το γεγονός ότι αλλάζουν πάνες, βέβαια, αποτελεί κάποια πρόοδο από το 1982, όταν το 43% των μπαμπάδων ανέφερε ότι ποτέ δεν άλλαζε μια πάνα. Κι αυτό, μπαμπάδες, πρέπει να το κάνετε όχι μόνο για την σύντροφό σας, αλλά και για τον ίδιο τον εαυτό σας.  Μελέτες έχουν δείξει ότι η διαδικασία αλλαγής της πάνας, του ντυσίματος και του μπάνιου στο παιδί βοηθούν τους μπαμπάδες να δημιουργούν ισχυρότερες σχέσεις με τα μικρά τους για τα επόμενα χρόνια.

"Εάν ο μπαμπάς του δεν ασχολιόταν τόσο όσο και εγώ στην ανατροφή του, τώρα το παιδί μου δε θα είχε ένα σωστό πρότυπο μέσα από την οικογένειά του", δήλωσε η ψυχολόγος και οικογενειακή σύμβουλος,  Jill Whitney.

2. Αναλάβετε περισσότερες δουλειές

Δεν είναι πάντα δυνατό να χωρίσετε τις ευθύνες του νοικοκυριού ακριβώς στη μέση, αλλά θα πρέπει να προσπαθήσετε να τις εξισορροπήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει για παράδειγμα ότι η μαμά θα μαγειρεύει και θα καθαρίζει, ενώ ο σύζυγός της μπορεί να αναλάβει τα ψώνια στο supermarket και το πλυντήριο.

Όχι μόνο θα βοηθήσει τη μαμά να χαλαρώσει περισσότερο, αλλά θα κάνει καλό και στη σχέση σας.  Οι έρευνες δείχνουν ότι οι σχέσεις διαταράσσονται όταν υποφέρουν οι μητέρες που ασχολούνται με το 60% ή περισσότερο των γονικών καθηκόντων. «Οι γυναίκες που είναι μητέρες και εργάζονται συχνά αισθάνονται ότι έχουν περισσότερες ευθύνες μέσα στο σπίτι», λέει η Whitney. "Κοιτάξτε τις δουλειές του σπιτιού που χρειάζεται να κάνουν και πώς πρέπει να φροντίσουν τα παιδιά, δείτε ότι αναλαμβάνουν πολύ περισσότερα από όσα μπορούν και δυσανασχετούν, επειδή οι σύζυγοί τους δεν τις βοηθούν όσο θα ήθελαν".

 

 

3. Μειώστε το πνευματικό τους φορτίο

Αν θέλετε να βοηθήσετε στην ανακούφιση του στρες της συντρόφου σας, βοηθήστε τη να το αποβάλει. Πολλές μαμάδες υπολογίζουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν και αυτό μπορεί να τις συγκλονίσει. Μπορούν, δηλαδή, να πάθουν πανικό από τα καθήκοντα που έχουν να φέρουν εις πέρας και ταυτόχρονα να αισθάνονται ένοχες αν αφήσουν κάτι για λίγο αργότερα. Μιλήστε καθημερινά με τη σύντροφό σας για να δείτε τι κάνει, αν χρειάζεται βοήθεια και τι μπορείτε να κάνετε για αυτήν. Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο να ακούτε τα προβλήματά της. "Νομίζω, πρώτα απ 'όλα, η πίεση του να είσαι καλός γονέας και η πίεση να έχεις ένα όμορφο, καλά οργανωμένο και καθαρό σπίτι - αυτή η πίεση ασκείται έντονα στις γυναίκες", λέει η Claire M. Kamp Dush, Ph.D., αναπληρώτρια καθηγητήτρια ανθρωπιστικών επιστημών στο κρατικό πανεπιστήμιο του Οχάιο και συγγραφέας του βιβλίου "New Parents Project".

«Ακόμη και όταν τα παιδιά είναι νεογέννητα, οι μαμάδες διαχειρίζονται όλον αυτόν το φόρτο εργασίας, προγραμματίζουν τα πράγματα για το μωρό, νοσηλεύουν ... Έτσι, ακόμα και την ώρα της άδειας μητρότητάς τους, όταν κάνουν ένα διάλειμμα από την εργασία τους, ανησυχούν για όλες τις υποχρεώσεις, ενώ οι άντρες είναι... αλλού".

Οι μελέτες δείχνουν ότι οι γονείς τείνουν να αισθάνονται περισσότερο άγχος από τους ανθρώπους που δεν έχουν παιδιά, αλλά όταν το ζευγάρι μοιράζεται τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας, τότε η μητρότητα και ο γάμος διακατέχονται από πολύ λιγότερο άγχος.

 

 

Διαβάστε επίσης: "Διαζύγιο Ύπνου": Τι είναι και πώς μπορεί να βελτιώσει τη σχέση σας με το σύντροφό σας;

 

 

tags:


tags: