10 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε την περίοδο του θηλασμού

Μόλις περάσατε τους τελευταίους εννέα μήνες ανησυχώντας για το τι τρώγατε και πίνατε λόγω της ανάπτυξης του μωρού σας - όμως και τώρα που θηλάζετε, θα πρέπει να προσέχετε. Είναι πολύ σημαντικό οι μητέρες να διατηρούν τακτικά γεύματα κατά το θηλασμό για να αποκτήσουν βασικά θρεπτικά συστατικά και επίσης να αυξήσουν τα επίπεδα του μητρικού γάλακτος. Όμως χρειάζεται προσοχή στις τροφές, ώστε κάποιο συστατικό να μην προκαλέσει κάποια αντίδραση στον οργανισμό του βρέφους σας.

από τη Μαργαρίτα Αργυροπούλου

Καλό είναι παρατηρείτε πάντα το μωρό σας για αντιδράσεις όποτε τρώτε κάτι που μπορεί να είναι αμφισβητήσιμο και να επικοινωνήσετε με τον παιδίατρό σας εάν δείτε κάτι ανησυχητικό.

Εδώ είναι 10 τροφές που είναι καλύτερα να αποφεύγονται κατά την περίοδο του θηλασμού.

1. Καφεΐνη

Ξέρουμε καλά ότι χρειάζεστε τον καφέ σας τώρα που δεν κοιμάστε πολύ... Παρόλο που κάποια ποσότητα καφεΐνης μπορεί να είναι εντάξει, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι περνά στο μητρικό σας γάλα. Οι οργανισμοί των μωρών δεν είναι έτοιμοι να επεξεργαστούν την καφεΐνη τόσο γρήγορα όσο ενός ενήλικα. Οπότε απολαύστε τον καφέ σας σε ώρα που είναι να κοιμηθεί το μικρό σας και δεν θα χρειαστεί να το θηλάσετε.

2. Ψάρια

Δεν χρειάζεται να αποφεύγετε εντελώς τα ψάρια, αλλά πρέπει να είστε επιλεκτικοί σχετικά με τους τύπους θαλασσινών που τρώτε. Μερικά ψάρια μπορεί να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, η οποία μπορεί να εισέλθει στο μητρικό γάλα. Ακολουθήστε τους ίδιους κανόνες για την κατανάλωση ψαριών που κάνατε όταν ήσασταν έγκυος και όλα θα είναι εντάξει.

3. Σοκολάτα

Αν και δεν χρειάζεται να αποφύγετε εντελώς τη σοκολάτα, είναι πηγή καφεΐνης. Ορισμένες θηλάζουσες μητέρες διαπιστώνουν επίσης ότι η κατανάλωση σοκολάτας έχει καθαρτικό αποτέλεσμα - στο μωρό. Παρακολουθήστε τη συμπεριφορά και τις πάνες του μωρού σας - εάν δείτε διάρροια, αφού τρώτε σοκολάτα, αυτό σημαίνει ότι ήρθε η ώρα να την κόψετε εντελώς. Συγνώμη! Σκεφτείτε όμως ότι αυτό θα βοηθήσει και στη δίαιτα σας και θα χάσετε πιο εύκολα τα κιλά της εγκυμοσύνης.

4. Μαϊντανός ή μέντα

Ο μαϊντανός είναι μια ωραία γαρνιτούρα  στα φαγητά και η μέντα κάνει ένα υπέροχο τσάι. Το πρόβλημα με αυτά είναι ότι και τα δύο μειώνουν την παραγωγή γάλατος. Εάν χρησιμοποιούνται σε μικρές ποσότητες, δεν προκαλούν πρόβλημα, αλλά μην κάνετε υπερβολές, ειδικά όταν το μωρό χρειάζεται μεγάλες ποσότητες για την ανάπτυξη του. για η μόνη διατροφή του είναι το μητρικό γάλα.

5. Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά είναι ένα από τα πιο κοινά προβλήματα για τα μωρά που θηλάζουν. Εάν το μωρό σας έχει έκζεμα ή άλλα δερματικά προβλήματα ή έχει προβλήματα ύπνου, μια διατροφή χωρίς γαλακτομικά μπορεί να βοηθήσει. Ενώ η αποφυγή όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να είναι δύσκολη, για να αποκλείσετε μια αλλεργία, ίσως θα πρέπει να τα αποκλείσετε από τη διατροφή σας για μερικές εβδομάδες. Εάν παρατηρήσετε βελτίωση μετά τη δοκιμαστική περίοδο, η αλλεργία στα γαλακτοκομικά είναι ο... ένοχος για τα δεινά του μωρού σας.

6. Αλκοόλ

Αυτό είναι λίγο πολύ γνωστό αλλά πρέπει να το αναφέρουμε ούτως ή άλλως. Το αλκοόλ εισέρχεται στο μητρικό γάλα και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το παιδί σας. Ενώ είναι καλύτερο να αποφύγετε το ποτό, εάν επιλέξετε να πιείτε ένα ή δύο ποτά, θα χρειαστούν 1-2 ώρες για να μεταβολιστεί το αλκοόλ. Το αλκοόλ δεν μένει στο μητρικό γάλα περισσότερο από ό, τι στην κυκλοφορία του αίματός σας, οπότε μόλις νιώσετε εντελώς νηφάλιος, μπορείτε να συνεχίσετε να θηλάζετε.

7. Εσπεριδοειδή

Το γαστρεντερικό σύστημα του μωρού σας είναι ακόμα ανώριμο και ορισμένες από τις ενώσεις στα εσπεριδοειδή μπορεί να είναι ιδιαίτερα ερεθιστικές. Τα εσπεριδοειδή μπορεί να προκαλέσουν μικρό εμετό, αναστάτωση ή ακόμη και εξάνθημα από πάνες. Αν λαχταράτε κάποια βιταμίνη C, δοκιμάστε λίγο ανανά ή μάνγκο.

8. Φιστίκια

Εάν υπάρχει ιστορικό αλλεργίας στα φιστίκια στην οικογένειά σας, φροντίστε να αποφύγετε να τρώτε φιστίκια μέχρι να απογαλακτιστεί το μωρό σας. Οι αλλεργιογόνες ενώσεις στα φιστίκια και τους ξηρούς καρπούς μπορούν να μεταδοθούν μέσω του μητρικού γάλακτος. Εάν δεν είστε σίγουροι εάν το μωρό σας μπορεί να έχει αλλεργία στα φιστίκια, προσέξτε αν έχει κάποιο εξάνθημα ή κνησμό στο μωρό σας. Αυτά μπορεί να είναι σημάδια αλλεργικής αντίδρασης.

9. Σκόρδα

Γνωρίζετε ήδη ότι πρέπει να αποφύγετε το σκόρδο εάν πρόκειται να φιλήσετε κάποιον, τώρα θα μάθετε ότι η μυρωδιά σκόρδου μπορεί επίσης να μπει στο γάλα σας. Εάν διαπιστώσετε ότι το μωρό σας είναι περιστασιακά απρόθυμο να θηλάσει ή απομακρύνεται ενώ θηλάζει, δείτε εάν συμπίπτει με την τελευταία φορά που φάγατε κάτι που περιείχε σκόρδο.

10. Σιτάρι

Η δυσανεξία στη γλουτένη μπορεί να ευθύνεται εάν το μωρό σας έχει αίμα στα κόπρανα. Οι πόνοι στην κοιλιά του μπορούν επίσης να σημαίνουν προβλήματα με το σιτάρι. Όπως και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε εάν το σιτάρι είναι ένα ζήτημα είναι να ακολουθήσετε μια δίαιτα χωρίς αυτό. Μερικές μητέρες επιλέγουν να εξαλείψουν όλα τα κοινά τρόφιμα που προκαλούν προβλήματα και αργά να τα επαναφέρουν ένα κάθε φορά. Η αργή επανεισαγωγή βοηθά στον εντοπισμό της αλλεργίας.