SEARCH

Πώς θα αντιμετωπίσετε το άγχος του παιδιού σας την περίοδο των σχολικών εξετάσεων;

Σε λίγες μέρες, στις 30 Μαϊου για την ακρίβεια, ξεκινούν οι εξετάσεις στα σχολεία της χώρας και οι περισσότεροι μαθητές αισθάνονται έντονο το "βάρος" της πίεσης και του άγχους να τα καταφέρουν και να έχουν καλές βαθμολογίες στο τέλος της χρονιάς.

Είναι γνωστό πως όσο το άγχος παραμένει σε φυσιολογικά όρια μπορεί να θεωρηθεί δημιουργικό και παραγωγικό, ωστόσο, εφόσον ξεφύγει μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά συναισθήματα και καταστάσεις.

Το άγχος κινητοποιείται από αρνητικές σκέψεις, οι οποίες σχετίζονται με το φόβο και την αγωνία του παιδιού για το πόσο καλά θα τα πάει στις εξετάσεις και το τι θα πουν φίλοι και γονείς (ιδιαίτερα) σε περίπτωση αποτυχίας.

 

 

Τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά την περίοδο των εξετάσεων

Τα παιδιά θα πρέπει να φροντίσουν:

  • να οργανώσουν την ύλη για το διάβασμα όσο καλύτερα μπορούν,
  • να κρατούν σημειώσεις και τα υπογραμμίζουν τα βασικά ή δύσκολα σημεία, ώστε να τα βρίσκουν εύκολα στην επανάληψη,
  • να κάνουν επαναλήψεις μόνοι ή με φίλους,
  • να αποφεύγουν τους εξαντλητικούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και να μην ξενυχτούν,
  • το βασικό διάβασμα να έχει προηγηθεί των εξετάσεων και στις εξετάσεις απλώς να κάνουν επαναλήψεις,
  • να διαβάζουν αυτά που τους δυσκολεύουν λίγο πριν από τις εξετάσεις και να μην κουράζονται διαβάζοντας αυτά που ήδη ξέρουν καλά,
  • να αποφεύγουν να συζητούν πριν από τις εξετάσεις για το τι ξέρουν και τι δεν ξέρουν,
  • να μη θυμούνται τα διαλείμματα στη διάρκεια της μελέτης,
  • να προσέχουν τη διατροφή και να τρώνε ανά τρεις ώρες γεύματα, φρούτα και λαχανικά και να ξεκουράζονται με κάποιο είδος άσκησης γιατί 20 λεπτά κίνησης την ημέρα βοηθούν να παραχθεί σεροτονίνη, που είναι η ορμόνη της χαράς, και να μειωθεί η κορτιζόλη, που είναι η ορμόνη του άγχους.

 

 

Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των γονέων

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American journal of pediatrics δείχνει ότι από τις 10 φορές που ένα παιδί παρουσιάζει έντονο άγχος τις 9 η αιτία είναι το άγχος του ίδιου του γονιού που μεταφέρεται στο παιδί.

Η ψυχολόγος, Άννα Κανδαράκη, δίνει τις παρακάτω συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να απαλλαγούν από το άγχος την περίοδο των εξετάσεων του σχολείου:

  • Δείξτε σεβασμό και εμπιστοσύνη στην ιδιωτικότητα του παιδιού σας: π.χ. μην του παίρνετε το κινητό και μην επεμβαίνετε στην καθημερινότητά του
  • Μην του συμπεριφέρεστε σαν άρρωστο, μην αλλάζετε τη διατροφή του και μη ρωτάτε διαρκώς πώς αισθάνεται
  • Μην συγκρίνετε τις επιδόσεις του παιδιού σας με άλλους συνομηλίκους του (εντείνει το άγχος του)
  • Το άγχος του παιδιού μειώνεται με το να μάθει ο γονιός να διαχειρίζεται πρώτα το δικό του άγχος
  • Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν να έχουν φρέσκο φαγητό και ηρεμία στο σπίτι για να βοηθήσουν στη συγκέντρωση του παιδιού
  • Να καθησυχάζετε το παιδί ότι δεν εξαρτάται η αγάπη σας από την επιτυχία ή αποτυχία του
  • Αφήστε χώρο στο παιδί να ζητήσει εκείνο τη βοήθεια που χρειάζεται
  • Αν εντοπίσετε έντονη συμπτωματολογία στο παιδί, (δυσκολία στον ύπνο, μεγάλη αγωνία, διαταραχή στην όρεξη) μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ειδικού.

 

Διαβάστε επίσης: 5 τρόποι να «ελευθερώσετε» τα παιδιά σας από το άγχος στην παιδική ηλικία!

 

 

tags:


tags: