Τηλεκπαίδευση: Ρωτήσαμε μαθητές διαφορετικών βαθμίδων "πώς τους φαίνεται" & οι απαντήσεις τους είναι απολαυστικές!

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Είναι γεγονός πως η τηλεκπαίδευση έχει προβληματίσει πάρα πολύ γονείς και μαθητές το 2020 κάνοντας πολλές φορές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να πάρουν φωτιά από κριτικές και αστείες καταστάσεις. Κανείς δεν θα ξεχάσει την κατανόηση του ρήματος "ακούω¨ που συνέβη αναγκαστικά τις πρώτες μέρες λειτουργίας τηλεκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Βέβαια όλα αυτά τα σχόλια έρχονται από το περιβάλλον και σημασία έχει πως βιώνουν αυτή την κατάσταση οι άμεσα εμπλεκόμενοι, δηλαδή οι μαθητές.

Από τη Βέρα Πάρδου


Ακόμα είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως  ρωτήσαμε παιδιά οικογενειών που δεν έχουν χτυπηθεί από τον ιό και τις συνέπειες του σε διάφορους τομείς με βασικότερο τον οικονομικό. Απάντησαν παιδιά που όντως μπορούσαν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δίνοντας της χαρακτηρισμούς και λέγοντας πόσο τους επηρεάζει αυτή καινούρια πραγματικότητα. Σίγουρα αισιόδοξα νέα είναι πως τα παιδιά προσαρμόζονται σε διαδικτυακά και υβριδικά περιβάλλοντα μάθησης προσπαθώντας να εστιάζουν σε μια αισιόδοξη οπτική που σίγουρα όλοι έχουμε ανάγκη.

Για αυτό το λόγο αν έχετε ανάγκη από θετική διάθεση και τη διαβεβαίωση ότι θα περάσει και αυτό με τους μαθητές του 2020 να τα έχουν καταφέρει αποκτώντας ιστορίες που θα εξιστορούν μεγαλώνοντας τότε δεν έχετε παρά να διαβάσετε τις 12 παρακάτω απόψεις. Για να διασφαλιστεί το απόρρητο, κατόπιν αιτήματος των γονέων τους, αλλάξαμε τα ονόματα των παιδιών.

  1. "Η τηλεκπαίδευση ήταν πολύ δύσκολη γιατί είχα και τον αδερφό μου που έπρεπε να παρακολουθήσει. Το μόνο πράγμα που μου άρεσε ήταν ότι μπορούσα να δω τα υπέροχα πρόσωπα των φίλων μου μέσω του Webex. Εύχομαι το σχολείο να ήταν ξανά κανονικό. Μου λείπει να παίζω στην παιδική χαρά και να σκαρφαλώνω παντού με τους φίλους μου. Μέχρι το κλείσιμο, ήταν ένα από τα καλύτερα χρόνια του σχολείου που είχα σε όλη μου τη ζωή".  Μαρία, 2α Δημοτικού
  2. "Αυτό που μου αρέσει στην τηλεκπαίδευση είναι ότι έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο με την οικογένειά μου. Αν και δεν μου αρέσει ότι τώρα μας βάζουν παραπάνω διάβασμα και κάποιες φορές μπορεί να μου κλείσουν το μικρόφωνο ενώ εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι". Κώστας, 3η Δημοτικού, Ιδιωτικό Σχολείο
  3. "Αν έπρεπε να διαλέξω μόνο ένα άσχημο πράγμα για την τηλεκπαίδευση, δεν θα μπορούσα. Όλα είναι χάλια". Αντρέας, 1η Δημοτικού
  4. "Ήταν πολύ δύσκολα. Στην αρχή δεν καταλάβαινα τι έπρεπε να πατήσω και πως να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα. Αν και μου άρεσε πολύ η δυνατότητα να κλείνω το μικρόφωνο και την κάμερα μου." Χριστίνα, 3η Δημοτικού
  5. "Μου αρέσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γιατί γίνομαι πιο ειδικός στην τεχνολογία. Μπορώ να μάθω πώς να πληκτρολογώ πιο γρήγορα και να κάνω τη δουλειά μου πιο γρήγορα από ό, τι σε μια συνηθισμένη σχολική μέρα.  Αν βέβαια συνεχιστεί κι άλλο αυτή η κατάσταση, με ενοχλεί να μη βλέπω πλέον τους φίλους μου. Επίσης, δεν μου αρέσει να κοιτάζω μια οθόνη για έξι συνεχόμενες ώρες. Μου προκαλεί πονοκέφαλο και με κάνει να νιώθω κουρασμένος και αγχωμένος". Παναγιώτης, 2α Γυμνασίου
  6. «Μου αρέσει η τηλεκπαίδευση, γιατί υπάρχει λιγότερος πραγματικός χρόνος σχολείου. Μου αρέσει επίσης να είμαι σπίτι και να παίζω περισσότερη ώρα βιντεοπαιχνίδια. Με το κανονικό σχολείο δεν προλάβαινα τόσο και οι γονείς μου ήταν πιο αυστηροί". Λυδία, 1η Γυμνασίου
  7. "Αυτό που μου αρέσει στην εξ αποστάσεως μάθηση είναι ότι έχω περισσότερο χρόνο για να κάνω τις εργασίες μου. Μου αρέσει επίσης να χρησιμοποιώ τον υπολογιστή μου περισσότερο και να είμαι πιο ανεξάρτητος. Από την άλλη με ενοχλεί που δεν έχω τους φίλους μου και κυρίως ότι τα μεσημέρια  δεν τρώμε όλοι μαζί, όπως είχα μάθει στο ολοήμερο. Μπορεί να γίνει πολύ βαρετό να τρώει κανείς μόνος του". Δημήτρης, 5η Δημοτικού
  8. "Μου αρέσει που δεν χρειάζεται να ξυπνάω πολύ νωρίς και να φτιάχνω την τσάντα μου από το προηγούμενο βράδυ. Δεν μου αρέσει όμως ότι πρέπει να βρίσκομαι στον υπολογιστή όλη την ώρα και δεν μπορώ να σηκωθώ παρά μόνο αν έχουμε σύντομο διάλειμμα". Σταμάτης, 3η Δημοτικού
  9. "Μου άρεσε η τηλεκπαίδευση [την περασμένη άνοιξη] γιατί μπορούσα να κάνω όλη μου τη δουλειά την πρώτη μέρα και μετά να περάσω την υπόλοιπη εβδομάδα κάνοντας ό,τι ήθελα. Παρακολούθησα πολύ τηλεόραση και TikTok. Και όταν το Covid-19 έγινε λίγο καλύτερο, πήγα στις βεράντες των φίλων μου και μετά ξεκινήσαμε να κάνουμε βόλτες με ποδήλατο. Δεν μου άρεσε όμως καθόλου ότι δεν μπορούσα να δω όλους τους φίλους μου και μισούσα την διαδικτυακή τάξη. Μάλιστα όταν δεν παρευρέθηκα σε κάποια μαθήματα όλοι νόμιζα πως ήμουν άρρωστη! Επίσης, δεν μου άρεσε που έχασα την αποφοίτηση μου. Αλλά διαφορετικά, ήταν υπέροχο και μου άρεσε". Δέσποινα, 6η Δημοτικού
  10. "Μου άρεσε ότι ήταν πολύ εύκολο να τελειώσω γρήγορα τις ασκήσεις και το διάβασμα ώστε να ξεμπερδεύω. Αλλά μερικές φορές υπήρχαν προβλήματα συμμετοχής σε διαδικτυακά μαθήματα και αυτό ήταν κάτι πολύ ενοχλητικό και χρονοβόρο". Αλεξάνδρα, 3η Γυμνασίου
  11. "Μου αρέσει που δεν χρειάζεται να σηκωθώ στις 7 το πρωί και να πάω στο λεωφορείο και να πάω φυσικά στο σχολείο. Μου αρέσει επίσης που δεν χρειάζεται να κουβαλάω μια τόσο βαριά τσάντα. Γενικά δεν με ενοχλεί αυτή η κατάσταση". Στέλιος, 2α Γυμνασίου
  12. "Λατρεύω το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να πάω σχολείο αλλά δεν μου αρέσει που πρόκειται ακόμα για  σχολείο".  Άννα, 1η Δημοτικού