Πιθανή αφαίρεση γονικής μέριμνας στους αρνητές γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Με αφαίρεση της επιμέλειας των παιδιών τους απειλούνται πλέον οι αρνητές γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο.

Η υφυπουργός Παιδείας, κ. Ζέττα Μακρή είπε τα υπουργεία Παιδείας και Δικαιοσύνης επεξεργάζονται διαταξη για την αντιμετώπιση περιπτώσεων γονιών αρνητών των μέτρων που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Μάλιστα έκανε λόγο για «πιθανή αφαίρεση της άσκησης της γονικής μέριμνας» και «ποινή τιμωρία», ενώ τόνισε ότι η διάταξη θα «έρθει τάχιστα» στη Βουλή.

«Θα προβλέπει ότι είναι ένα ελαφρύ πλημμέλημα ώστε και αυτό το νομικό κενό να καλυφθεί. Μείζονα σημασία έχει να αντιληφθούμε ότι δεν είναι μόνο υποχρέωση γονέων και κηδεμόνων τα παιδιά να διδαχθούν, είναι και δικαίωμα των ίδιων των παιδιών. Άρα πέρα από την διάσταση που θα έχει η πιθανή αφαίρεση της άσκησης της γονικής μέριμνας από γονείς ή κηδεμόνες που δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο στερώντας τους αυτό το δικαίωμα, θα έχει πια και την ποινική τιμωρία» επεσήμανε στο Πρώτο Πρόγραμμα η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη ρύθμιση θα έρθει τάχιστα στην βουλή.

Για τα παιδιά που δεν φοιτούν αυτή την στιγμή λόγω των γονιών τους που δεν συμμορφώνονται με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και είναι μερικές δεκάδες, το Υπουργείο έχει μια διαδικασία, λόγω της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, εξήγησε η υφυπουργός. Ο διευθυντής εγγράφως ενημερώνει τους γονείς, εν συνεχεία αν δεν υπάρχει ανταπόκριση ή διαφοροποίηση απευθύνεται στις κοινωνικές υπηρεσίες ή μπορεί να το κάνει και ταυτόχρονα, καθώς επίσης και στην εισαγγελική αρχή, η οποία επιλαμβάνεται για τον τρόπο που ασκείται η γονική μέριμνα.

Αναφορικά με το πώς και αν μπορούν οι μαθητές εφόσον επιστρέψουν στο σχολείο τους, να μην χάσουν την χρονιά τους, η κ. Μακρή ξεκαθάρισε πως το Υπουργείο δεν έχει αποφασίσει κάτι σχετικά, υπογραμμίζοντας πως ο αριθμός των απουσιών δεν τίθεται αυθαίρετα. «Είναι ο αριθμός που κατά τους παιδαγωγούς δεν δικαιολογεί το παιδί να προχωρήσει στην επόμενη τάξη γιατί δεν έχει καλύψει την ύλη. Είναι μιας τάξεως θέμα και πολύ σημαντικό ότι τα παιδιά θα χάσουν την χρονιά τους και είναι μιας άλλης τάξεως θέμα το να προχωρήσει ένα παιδί στην επόμενη βαθμίδα χωρίς να έχει καλύψει την ύλη της προηγούμενης. Είναι ένα θέμα για το οποίο κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει αβασάνιστα».

Σχετικά με τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού που σημειώνονται στο περιβάλλον της σχολικής κοινότητας, η κ. Μακρή διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο έχει λάβει μέτρα, μεταξύ αυτών, υπάρχει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υπάρχει ειδικός εκπαιδευτικός για το bullying, υπάρχει συνεννόηση με την σχολική κοινότητα, με τον σύλλογο διδασκόντων, με τους γονείς και με τα παιδιά που έχουν παραβατική συμπεριφορά.

«Ευτυχώς δεν είναι ένα φαινόμενο τόσο εκτεταμένο όσο σε άλλες χώρες, γι’ αυτό το Υπουργείο φροντίζει αυτά τα μεμονωμένα απολύτως καταδικαστέα φαινόμενα, να μην επεκταθούν, να μην γίνουν κανόνας, να είναι μια θλιβερή εξαίρεση, χωρίς να σημαίνει ότι είμαστε αδιάφοροι».

Η κ. Μακρή σημείωσε πως ενδεχομένως οι συνθήκες να επιτείνουν τέτοια φαινόμενα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί πολλαπλά και εν τη γενέσει του. «Επίσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων εφαρμόζονται φέτος καθολικά σε όλη την χώρα και είναι βιωματικός τρόπος διδασκαλίας ορισμένων θεματικών ενοτήτων, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, όλα αυτά επειδή ακριβώς διδάσκονται από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο, θα βοηθήσουν στο να ενημερωθούν τα παιδιά από ήδη εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς για θέματα που άπτονται και επί αυτού του φαινομένου» κατέληξε η κ. Μακρή.