Ομαδικές προσφυγές στο ΣτΕ γονιών που τα παιδιά τους πάνε στην Γ' Λυκείου

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Γονείς που τα παιδιά τους είναι υποψήφια για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ καταγγέλλουν πως το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του κορονοϊού, δημιουργεί «μαθητές δυο ταχυτήτων», στα λύκεια, διότι στις «κόκκινες περιοχές» οι σχολικές μονάδες δεν λειτουργούν για άγνωστο ακόμη διάστημα.

Ο προβληματισμός αυτός είχε εντοπιστεί ήδη στα κυβερνητικά κλιμάκια, γι' αυτό και η προσπάθεια εντοπιζόταν να ανοίξουν όλα τα σχολεία με ίδιο τρόπο. Δηλαδή γυμνάσια ανά τη χώρα και λύκεια ανά τη χώρα και όχι ανά περιοχή. Η πρόταση όμως δεν πέρασε από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που αποφάσισε με καθαρά επιδημιολογικά κριτήρια.


Το πρόβλημα εστιάζεται στους μαθητές της Γ’ τάξης που θα πάνε στις πανελλήνιες εξετάσεις με διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες, αφού ορισμένοι θα έχουν παρακολουθήσει μαθήματα δια ζώσης διδασκαλίας μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από άλλους, οι οποίοι κατοικούν στις λεγόμενες «κόκκινες περιοχές».

Αυτό θα προκαλέσει ανισότητα μεταξύ των υποψηφίων, που όμως θα κληθούν να διαγωνιστούν στα ίδια θέματα και μάλιστα σε μια χρονιά η οποία περιλαμβάνει σοβαρότατες αλλαγές (βάση εισαγωγής) για την είσοδο στα Πανεπιστήμια.

Παραδείγματος χάριν: Αυτή τη στιγμή οι μαθητές των σχολείων της Αττικής (και άλλων «κόκκινων περιοχών») συνεχίζουν με τηλεκπαίδευση, ενώ στις υπόλοιπες περιοχές τα μαθήματα γίνονται δια ζώσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του dikastiko.gr, ήδη γονείς έχουν απευθυνθεί σε δικηγορικά γραφεία και μελετούν δικαστικές προσφυγές στο ΣτΕ για παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας. Σε πολλές περιπτώσεις οι προσφυγές είναι ομαδικές.