Mαθητής αν και αρίστευσε με 20.988 μόρια έμεινε εκτός Αρχιτεκτονικής - Τι απαντά η Νίκη Κεραμέως

Δημοσιεύθηκε στις

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τελικά έφερε και αδικίες. Ο Διονύσης Κατάκαλος είναι ένα 18χρονο παιδί που εν μέσω τόσων δυσκολίων και lockdown, αρίστευσε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, συγκεντρώνοντας 20.988 μόρια. Παρόλα αυτά δεν καταφέρνει να περάσει στην σχολή της πρώτης τους επιλογής, την Αρχιτεκτονική Αθηνών, αλλά ούτε στη δεύτερη στο ΑΠΘ, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θέσπισαν από φέτος οι πανεπιστημιακές σχολές.

Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία του ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο στερείται η θέση για την οποία πάλεψε.


Ο 18χρονος μαθητής νιώθει η αδικία να τον πνίγει, και απευθύνθηκε στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. Στην επιστολή του αυτοπχαρακτηρίζεται ως "αποτυχημένος άριστος", και δηλώνει την απογοήτευση του.

Η επιστολή στην Κεραμέως

«Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις.

Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών»

Τι απαντά η υπουργός Παιδείας

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας». Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε παρέμβασή της κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο.

Η υπουργός Παιδείας απάντησε έτσι στην κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια μέσα από τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

"Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας" υπεραμύνθηκε η υπουργός, ωστόσο την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θέσπισε φέτος το υπουργείο Παιδείας. Ίσως λοιπόν, χρειάζεται να γίνουν κάποιες διορθωτικές κινήσεις.

Πως διαμορφώθηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής ανά πεδίο 

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής διαμορφώνεται ως εξής:

Πρώτο επιστημονικό πεδίο: 8,9

Δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο: 9,5

Τρίτο Επιστημονικό Πεδίο: 9,7

Τέταρτο Επιστημονικό Πεδίο: 8,29