Λινού: «Όχι» σε ολική καραντίνα - Πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία;

Δημοσιεύθηκε στις

Παρά το σκληρό lockdown σε αρκετές περιοχές της χώρας, τα κρούσματα κορονοϊού όχι μόνο δεν μειώθηκαν αλλά εκτοξεύθηκαν. Η στόχευση των μέτρων προφανώς δεν φέρει αποτέλεσμα. Αυτό επισήμανε η Αθηνά Λινού καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis.

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Αργυροπούλου


Η κ. Λινού διαφωνεί με την ολική καραντίνα και θεωρεί ότι δεν τίθεται δίλημμα σχολεία ή λιανεμπόριο. Μπορούν να ανοίξουν και τα δύο, αλλά με αυστηρά μέτρα. Μιλώντας στο Mega η κ. Λινού αναφέρθηκε σε μια σειρά από μέτρα τα οποία θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί της καραντίνας τα οποία εφόσον λαμβάναμε ενδεχομένως να είχαμε καλύτερα αποτελέσματα και δεν θα έκλεινε η κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας με το όποιο κόστος αυτό έχει

Σύμφωνα με την κ. Λινού, ο αριθμός των κρουσμάτων είναι συνάρτηση του αριθμού των τεστ. Αυτό που μετράει είναι ο δείκτης θετικότητας, ο οποίος είναι σταθερά υψηλός και αυτό είναι ανησυχητικό.

«Καταλήγουμε στην καραντίνα αλλά πριν από αυτό θα έπρεπε να είχαμε πάρει όλα τα άλλα μέτρα που δεν παίρνουμε» σχολίασε η καθηγήτρια

"Τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό όσο και οι ενήλικες"

«Τα παιδιά σε αντίθεση με όσα νομίζαμε, μεταδίδουν τον ιό όσο και οι ενήλικες» υπογράμμισε η κ. Λινού και συνέχισε υποστηρίζοντας πώς τα σχολεία με τον τρόπο που λειτούργησαν το προηγούμενο διάστημα  ήταν εστίες μετάδοσης του ιού. «Κόλλησαν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι πήγαιναν από τάξη σε τάξη, και η νόσος μεταφέρθηκε ενδοοικογενειακά» εξήγησε.

Στα μέτρα αυτά θα έπρεπε να είναι η αποστασιοποίηση των παιδιών στα σχολεία. Όπως είπε το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να έχει προχωρήσει σε έκτακτες προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ένα σύστημα πρωί - απόγευμα. Έτσι οι μαθητές  να χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα.

«Αυτό θα εξασφάλιζε ότι όλα τα παιδιά θα ήταν στο σχολείο γιατί η τηλεκπαίδευση δημιουργεί ανισότητας καθώς δεν έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση» σημείωσε.

«Η λύση δεν μπορεί να είναι το συνολικό κλείσιμο» κατέληξε.