Kορονοϊός: Ποια διατροφή επηρεάζει την ανάρρωση

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Νέα δεδομένα δείχνουν ότι το «τι καταναλώνουμε» κατά την διάρκεια της νόσησης επηρεάζει την ανάρρωση από τον κορονοϊό. Ποια είναι λοιπόν η ιδανική διατροφή που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος ενώ νοσεί; 

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι ένα δίκτυο από όργανα, κύτταρα και χημικές ουσίες που πολεμούν κάθε «εχθρό» που εισχωρεί στον οργανισμό μας. Τα λευκά αιμοσφαίρια, τα αντισώματα και άλλοι μηχανισμοί καταστρέφουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς και επιδιορθώνουν  ή αντικαθιστούν κύτταρα και ιστούς που δέχθηκαν επίθεση.

1. Η διατροφή μας πρέπει να περιλαμβάνει τροφές με περισσότερη πρωτεΐνη. Κατά τη νόσηση οι πρωτεΐνες του σώματος μας «σπάνε» σε αμινοξέα τα οποία χρειάζεται το ανοσοποιητικό για να λειτουργήσει σωστά και να φτιάξει νέες πρωτεΐνες, που συμμετέχουν στην άμυνα. 
Οι τροφές που βοηθούν σε αυτό είναι οι πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης όπως: 
  • Το ψάρι
  • Το κοτόπουλο και το κρέας
  • Τα αυγά 

Αλλά και οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης όπως: 

  • Τα όσπρια (Φακές, φασόλια, ρεβίθια) 
  • Κινόα
  • Πλιγούρι 

Εάν είστε vegan ή vegetarian συνδυάστε τις διαφορετικές φυτικές πρωτεΐνες για να διασφαλίσετε ότι θα λάβετε πρωτεΐνη υψηλής διατροφικής αξίας, π.χ. φακές με κινόα , φασόλια με φαγόπυρο ή με ρύζι.

2. Κατά την ανάρρωση, ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερη ενέργεια γιατί το ανοσοποιητικό μας όταν ενεργοποιείται και καταπολεμά τους παθογόνους μικροοργανισμούς, λειτουργεί πιο σκληρά. Αυτήν την παραπάνω ενέργεια θα την προσλάβουμε από τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες άμεσης καύσης. 


Τέτοιες είναι

  • Η βρώμη
  • Το ψωμί (καλύτερα ολικής)
  • Τα παξιμάδια
  • Τα ζυμαρικά
  • Το ρύζι
  • Το φαγόπυρο
  • Το πλιγούρι
  • Οι πατάτες
  • Οι γλυκοπατάτες 

Επίσης, ωφέλιμα αποδεικνύονται τα ω-3 λιπαράγια την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οπότε φροντίστε καθημερινά να υπάρχει μία πηγή στο τραπέζι όπως:

  • Ο τόνος
  • Ο λιναρόσπορος
  • Ο σολομός 
3. Οι βιταμίνες και τα μέταλλα που θα προσλάβουμε μέσω της τροφής παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάρρωση, από ότι δείχνουν οι μελέτες. 

Οι κυριότερες από αυτές είναι όσες συμμετέχουν στην λειτουργία του ανοσοποιητικού δηλαδή:

  • Βιταμίνες: A,C,D,E, Β6, Φυλλικό Οξύ , Β12 
  • Μέταλλα: Ψευδάργυρος, Χαλκός, Σελήνιο, Σίδηρος 
Αυτές οι βιταμίνες υπάρχουν σε πολλές τροφές και ένας εύκολος τρόπος να είστε σίγουροι ότι τις λαμβάνετε είναι από το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ των φρούτων και λαχανικών. Δηλαδή, τρώγοντας καθημερινά 3 φρούτα διαφορετικού χρώματος π.χ:
  • 1 μπανάνα
  • 2-3 μανταρίνια 
  • 1 μήλο 

και 2 πολύχρωμες σαλάτες όπως:

  • Μαρούλι, καρότο, πιπεριές (κίτρινη, πράσινη, κόκκινη) 
  • Μπρόκολο, κουνουπίδι, παντζάρια 

Είναι καλύτερα να τρώτε φρούτα ολόκληρα με την φλούδα και όχι σε χυμό , για να ωφελείστε από την πληθώρα αντιοξειδωτικών που υπάρχουν σε αυτήν. Επίσης, ενώ νοσείτε προσθέστε πολύ λεμόνι και ρίγανη στις σαλάτες σας, για να ενισχύσετε την γεύση τους αλλά και το ανοσοποιητικό σας. 

4. Απώλεια γεύσης και όσφρησης
Σχεδόν οι μισοί και παραπάνω ασθενείς που νοσούν από covid-19, χάνουν την αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης. Το γεγονός αυτό μπορεί να έχει αντίκτυπο στην όρεξη. 
Προτείνεται λοιπόν, τότε να επιλέγουν τροφές με διαφορετικές υφές π.χ. τραγανιστές π.χ. ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως ή με διαφορετικά χρώματα π.χ. φρουτοσαλάτα ή θερμοκρασίες π.χ. σούπες και ροφήματα βοτάνων
5. Τέλος, συστήνεται να πίνουμε πολλά υγρά ,φυσικά νερό (τουλάχιστον 1,5lt)  αλλά και τσάγια βοτάνων με ιδιότητες, π.χ. τσάι του βουνού, που θα βοηθήσουν στο να καταπολεμήσουμε την κόπωση, που είναι ένα από τα βασικά συμπτώματα, αλλά και την αφυδάτωση που προκαλείται από τον υψηλό πυρετό. 

Γενικά, η διατροφή είναι πολύ σημαντική και στην ανάρρωση από τον covid-19 και όσο πιο ποιοτικάτρώτε τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά θα αναρρώσετε. 

*Το άρθρο επιμελήθηκαν οι: 

Ειρήνη Πασχαλέρη 

Βιολόγος – Ειδική στην διατροφή (Bsc,Msc)
Wellness-Antiaging Expert 
348557DE-39D3-420F-8C5B-5411DEB9A9F9.png eirinipaschaleri 

Eirini Paschaleri (https://www.facebook.com/Paschaleri ) 

Νάσια Πασχαλέρη 

Διαιτολόγος- Msc Γεροντολογίας 

D3FA28C8-FFE3-4C26-ADB9-B8FA33119517.png nasiapaschaleri 

Sitehttps://www.foodsherlocks.gr/