Διατροφικό πλάνο για όλη την οικογένεια. Από την Ειρήνη και την Νάσια Πασχαλέρη

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Family Healthy Plan ή διατροφικό πλάνο για όλη την οικογένεια!

Λέμε συνεχώς ότι η υγιεινή διατροφή πρέπει να γίνει τρόπος ζωής καθώς θωρακίζει την υγεία μας, μας γεμίζει ενέργεια και είναι το καύσιμο που μας βοηθάει να ανταπεξέλθουμε στην έντονη καθημερινότητα.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά καθώς τους παρέχει ότι χρειάζονται για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν.

Το καλύτερο μέρος για να μάθει όλη η οικογένεια την έννοια της σωστής διατροφής και υγείας είναι το οικογενειακό τραπέζι.

Στο οικογενειακό τραπέζι μπορούμε να εισάγουμε με έξυπνες και νόστιμες συνταγές τα φρούτα και τα λαχανικά στα παιδιά. Επίσης είναι μια καλή ευκαιρία να έρθετε πιο κοντά με τα παιδιά σας αφού οι έντονοι εργασιακοί ρυθμοί της καθημερινότητας δεν αφήνουν πολύ ελεύθερο χρόνο.

Έρευνες μας δείχνουν πως τα παιδιά που τρώνε μαζί με την οικογένεια τους έχουν πού λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη ή κάποια διατροφική διαταραχή.

 

Δείτε λοιπόν έξυπνα tips για να κάνετε την υγιεινή διατροφή οικογενειακή υπόθεση:

  • Ο τρόπος μαγειρέματος είναι πολύ σημαντικός για τη διατροφή μας, εφόσον από αυτόν εξαρτώνται τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και κατά πόσο φτάνουν σε μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα στον οργανισμό μας. Μην τηγανίζετε ή αν είναι απαραίτητο τηγανίστε μόνο με ελαιόλαδο. Το ελαιόλαδο αντέχει στις θερμοκρασίες τηγανίσματος και δεν μας δίνει «κακά» λιπαρά. Το τρόφιμο όμως «κρατάει» πολύ λάδι π.χ. μελιτζάνα και έτσι αυξάνονται οι θερμίδες !.
  • Προτιμήστε πρώτα από όλα μαγείρεμα στον ατμό. Όλα τα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες των λαχανικών που μας δίνουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρα διατηρούνται στο ακέραιο!

 

  • Μαγειρέψτε το αγαπημένο φαγητό των παιδιών σας μαζί τους κάνοντας έτσι το μαγείρεμα παιχνίδι μαθαίνοντας τους υγιεινές επιλογές π.χ επιλέξτε αλεύρι ολικής αντί για λευκό και εξηγήστε τους γιατί, μάθετε τα ονόματα των λαχανικών

 

  • Να μασάτε καλά την τροφή σας και δώστε κίνητρο στα παιδιά σας να σας μιμηθούν ώστε να αφιερώνετε χρόνο για το γεύμα σας. Η γρήγορη κατάποση τροφής επιβαρύνει το στομάχι σας, άρα την πέψη, αλλά επίσης σας οδηγεί στο να καταναλώνετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού.

 

  • Είναι σημαντικό να περιλαμβάνετε στο διαιτολόγιό σας καθημερινά τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως φρούτα και λαχανικά και ολικής άλεσης προϊόντα όπως ψωμί ολικής και ζυμαρικά ολικής. Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και δίνουν το αίσθημα κορεσμού. Εάν είναι δύσκολο για τα παιδιά σας να φάνε λαχανικά επιλέξτε έξυπνες και υγιεινές λύσεις όπως μπουκίτσες λαχανικών ψημένες στο φούρνο και όχι στο τηγάνι!

 

  • Φροντίστε καθημερινά να τρώτε όλη η οικογένεια μια τροφή που να περιέχει τα πολύτιμα Ω3 λιπαρά π.χ καρύδια μέσα στα κέικ, ψάρι στο μεσημεριανό ή κροκέτες ψαριού ψημένες στο φούρνο, αυγό βραστό ή σε ομελέτα

 

  • Φτιάξτε για τα παιδιά σας ένα υγιεινό ‘αναψυκτικό’ αναμειγνύοντας ανθρακούχο νερό με χυμούς από φρέσκα φρούτα

 

  • Συνδυάστε με σωστό τρόπο τις τροφές σας για να διευκολύνετε την πέψη σας. Συγκεκριμένα τα φρούτα είναι καλό να τρώγονται μόνα τους και όχι συνδυασμένα με άλλες τροφές, ώστε να μην δημιουργούν αέρια στο έντερο. Επίσης οι πρωτεΐνες, όπως και οι υδατάνθρακες είναι καλό να συνδυάζονται μόνο με λαχανικά (π.χ. κρέας με φασολάκια ή ζυμαρικά με τομάτα και όχι με κιμά) για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Έτσι, με αυτούς τους συνδυασμούς βοηθάμε τον μεταβολισμό να δουλεύει με περισσότερη ευκολία και δύναμη. Άρα κάνουμε καλύτερες καύσεις και έχουμε πιο ήρεμη πέψη!

 

  • Κάντε μαζί τους μια ‘γλυκιά συμφωνία’ ώστε να μην σας ζητάνε καθημερινά τα γλυκά π.χ τρώμε γλυκό μια συγκεκριμένη μέρα και τις υπόλοιπες έχουμε μια πιο υγιεινή συνήθεια π.χ γιαούρτι με μέλι+ φρούτα ή milkshake με κακάο και καστανή ζάχαρη.

 

Το Family Healthy Plan παρέχεται ως υπηρεσία στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα στις εξής διευθύνσεις

 

  • Θεσσαλονίκη :

Natural Health Clinic

Τσιμισκή 59, Θεσσαλονίκη,

Τ: 2310-251232,

E: nhclinic@otenet.gr

Site : www.naturalhealthclinic.gr

Facebook : www.facebook.com/paschaleri

Twitter : twitter.com/NaturalHealthCl

Οδηγός Υγιεινης Διατροφης σε Εστιατόρια : www.Foodsherlocks.com

e shop Φυσικών Καλλυντικών :www.hautenature.net

 

  • Αθηνα

Διαγνωστικό Κέντρο Euromedica

Λεωφόρος Κηφισιας 225-227, Κηφισιά

T: 210-6127644

 

  • Από τις Ειρηνη Πασχαλέρη (Βιολογος – Ειδικευμένη στη Διατροφή ( BSc, MSc), Αρθρογράφος Υγείας) & Νάσια Πασχαλέρη ( Διαιτολόγος – MSc Γεροντολογίας)

tags:


tags: