Αλλάζουν όλα στους παιδικούς σταθμούς από τη νέα σχολική χρονιά

Σημαντικές αλλαγές έρχονται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς από το νέο σχολικό έτος, καθώς συστάθηκε Ομάδα Εργασίας, η οποία και θα καθορίσει ενιαίο τρόπο διδασκαλίας με συγκεκριμένο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής για τα παιδιά ηλικίας ως 4 ετών, σε όλους τους παιδικούς σταθμούς της χώρας.

Παράλληλα η Ομάδα Εργασίας, θα εξετάσει και την αλλαγή του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 3 χρόνια, ενώ θα προτείνει ακόμη και τα παιχνίδια που θα παίζουν τα παιδιά κατά τις ώρες που θα βρίσκονται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Έργο της Ομάδας, που συνέστησε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, είναι να τεθούν οι ποιοτικές προδιαγραφές διαπαιδαγώγησης, απασχόλησης και φροντίδας των παιδιών (βρεφών και νηπίων έως 4 ετών). Όπως έχει ανακοινώσει το υπουγρείο, στόχος είναι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου, να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα. Με αυτόν τον τρόπο, θα εξασφαλιστεί και θα υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr, θα καθιερωθεί ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός και θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.

Προσχολική αγωγή

Στην Ελλάδα, οι δομές είναι απαρχαιωμένες. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και οργανικής του ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Υπάρχουν μερικά προφανή αυτονόητα βήματα που χρειάζεται να γίνουν:

• Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

• Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.

• Να εξεταστεί η μείωση του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ακόμα και στα 3 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές φιλοξενίας όσο περισσοτέρων παιδιών είναι εφικτό, και να σχεδιαστεί η προνοιακή πολιτική που θα εξασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά της χώρας -και κυρίως αυτά που προέρχονται από τις πιο φτωχές οικογένειες- θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή.