Α β γ ώ: Μπορούν τα μωρά να παρακολουθήσουν θεατρική παράσταση;

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Νομίζετε ότι τα μωρά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μια παράσταση; Αμ δε! Κάνετε λάθος. Αυτήν την παράσταση την παρακολουθούν θεατές που δεν έχουν πει ακόμη την πρώτη τους λέξη ή δεν έχουν καταφέρει ακόμα να περπατήσουν ίσως και να θηλάζουν. Παίζεται για τρίτη χρονιά στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα για τους μικρούς-μικρούς θεατές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την αγαπούν παιδιά από 10 μηνών ως 3 ετών.

Πρωταγωνιστεί ένα μικρό ανθρωπάκι, σύμβολο της εμβρυακής ζωής, που μεγαλώνει και προετοιμάζεται για τον έξω κόσμο μέσα σε ένα αυγό. Στην αρχή, βιώνει τη σχέση του με τη ζωή μέσα από τη μητέρα του. Καθώς μεγαλώνει, αφουγκράζεται περισσότερους ήχους κι όσο προσπαθεί να τους κατανοήσει, τόσο μεγαλώνει κι η περιέργειά του γι' αυτό που βρίσκεται έξω από το αυγό. Όταν δυναμώσει, αναπόφευκτα έρχεται η στιγμή της απόφασης: «θα βγω»!


Η ιδέα της παράστασης είναι της Στέλλας Σερέφογλου και του Αντώνη Παπαθεοδούλου. «Ξέρουμε πόσο σημαντικός είναι ο δεσμός μητέρας-παιδιού, ιδίως τους πρώτους μήνες ζωής», εξηγεί στο ΑΠΕ η Στέλλα Σερέφογλου η οποία σκηνοθέτησε και την παράσταση. «Αυτός ο δεσμός είναι προέκταση μιας αλυσίδας που ξεκίνησε από την κοιλιά. Οι πρώτοι ήχοι του εμβρύου είναι οι χτύποι της καρδιάς της μητέρας. Στη συνέχεια αισθάνεται, ακούει, αντιδρά. Όταν γεννηθεί αυτός ο παλμός, γίνεται κάτι σαν δεύτερη φύση. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το "Αβγώ μας"» σημειώνει η κ. Σερέφογλου.

Όπως εξηγεί, η κ. Σερέφογλου το όλο εγχείρημα ήταν δύσκολο «είχα μεγάλη αγωνία αν θα μπορούσα να επικοινωνήσω μαζί τους. Η προσοχή τους διασπάται πολύ εύκολα. Δύσκολα κάθονται προσηλωμένα», τονίζει και προσθέτει: «Δεν ήθελα να τους διηγηθώ απλά μία ιστορία αλλά να τους διεγείρω τις αισθήσεις. Μου αρέσει όταν βλέπω τα παιδιά κατά τη διάρκεια της παράστασης να κοιτάνε με περιέργεια, να σχολιάζουν, να χτυπάνε τα πόδια τους με το ρυθμό που ακούν ή να χορεύουν». «Το βρεφικό θέατρο δεν έχει σκηνή. Τα παιδιά είναι μαζί με τους γονείς τους και προσπαθούμε να γίνουμε μία αγκαλιά», λέει η σκηνοθέτιδα της παράστασης.

Τα βασικά εργαλεία της παράστασής είναι η ζωντανή μουσική και η παραγωγή ήχων που ηχογραφούνται κατά τη διάρκεια της παράστασης (live looping), η μουσική με το σώμα (body music), οι κλακέτες (tap dancing) και οι εκφραστικές κινήσεις (από τον βουβό κινηματογράφο).

Ένας κόσμος πολλαπλών ερεθισμάτων ξεδιπλώνεται στα μάτια τους καθώς η ιστορία ξεκινάει με την εικόνα της «καρδιάς αβγουλάκι», όπου το έμβρυο μόλις έχει μπει. Τα παιδιά ακούν προσηλωμένα τον ήχο της καρδιάς και οι μαμάδες συγκινούνται σκεπτόμενες τις δικές τους αντίστοιχες στιγμές.

Χορός, μουσική, κοστούμια, σκηνικά, φώτα κομμάτια μιας ομαδικής δουλειάς που στόχο έχουν να γνωρίσουν τα βρεφάκια το θέατρο.

Α β γ ώ: Μπορούν τα μωρά να παρακολουθήσουν θεατρική παράσταση;

«Το βρεφικό θέατρο μαζί με το παιδικό συγκινεί τις χορδές των παιδιών με ένα τρόπο διαφορετικό» συνεχίζει η κ. Σερέφογλου. «Δεν εξηγούμε, δεν ρωτάμε, προσπαθούμε μόνο να τα ευαισθητοποιήσουμε. Καταπιανόμαστε με ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Η εμβρυακή ζωή είναι πολύ σημαντική για την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου».

Σημειωτέον στην παιδική σκηνή παίζεται μία ακόμη βρεφική θεατρική παράσταση «Η Βασίλισσα των πάντων», σε σκηνοθεσία του Λάμπρου Φισφή και τα σαββατοκύριακα διοργανώνονται εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά.

Στην παράσταση «ΑΒΓΩ|» πρωταγωνιστούν η Ιώ Λατουσάκη και ο Δημήτρης Αποστολακίδης

Μουσική, ενορχήστρωση είναι των Κώστα Γάκη και Δημήτρη Αποστολακίδη. Την χορογραφία έκανε η Ευγενία Γαλεράκη, ενώ τη σύνθεση body percussion η Τζωρτζίνα Βαρδουλάκη. Σκηνικά έκανε ο Γιάννης Αρβανίτης, ενώ βοηθός σκηνογράφου είναι η Αναστασία Δημουλάκη. Τους φωτισμούς έχει αναλάβει ο Στέλιος Πλασκοβίτη, ενώ τεχνικός σκηνής είναι ο Σωκράτης Μπασιακούλης. Τέλος την αφίσα την παράστασης δημιούργησε η Μυρτώ Δεληβοριά.

Eισιτήρια: