Στάδια ανάπτυξης του παιδιού: 5 έως 6 έτη

H σκέψη και η λογική βελτιώνονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα

Το σώμα του παιδιού αρχίζει να παίρνει τη μόνιμη μορφή του. Ο κορμός και τα κάτω άκρα έχουν το ίδιο μήκος

Έχει σταθερότητα στις κινήσεις, πολύ καλό συντονισμό των κινήσεων των διαφόρων μελών του, μεγάλη επιδεξιότητα στα χέρια. Π.χ Αντιγράφει γράμματα που βλέπει, γράφει με κεφαλαία γράμματα, χρωματίζει μέσα στο περιθώριο χωρίς να ξεφεύγει ιδιαίτερα, ξύνει τα μολύβια του,   γράφει το όνομά του πάνω στην γραμμή του τετραδίου

Στο παιχνίδι μπορεί να χοροπηδάει από το ένα πόδι στο άλλο, κάνει κούνια μόνο του, ανεβοκατεβαίνει στην τσουλήθρα, παίζει ποδόσφαιρο ή άλλα αθλήματα, χειρίζεται πολύ καλά την μπάλα, παίζει σχοινάκι ή ρακέτες, κάνει ποδήλατο με δυο ρόδες, κολυμπά, κάνει πατίνι, μονόζυγο.

Αυτοεξυπηρέτηση. Μπορεί να ντύνεται μόνο, διασχίζει δρόμους με μεγάλη προσοχή, ετοιμάζει απλά γεύματα, χρησιμοποιεί το μαχαίρι, κάνει μπάνιο μόνο του, δένει τα κορδόνια του, μεταφέρει αντικείμενα

Αποστήθιση Π.χ το νούμερο του τηλεφώνου του, την διεύθυνση του σπιτιού του, μια ιστορία ή ένα γεγονός της καθημερινότητάς του

Αποκτά σαφή έννοια του χρόνου και μπορεί να χρησιμοποιεί σωστά λέξεις που αναφέρονται στα τμήματα του χρόνου

Μετράει αύξοντες αριθμούς, διακρίνει το πολύ από το λίγο, το δεξί από το αριστερό, λέει τα γράμματα της αλφαβήτου, γράφει το όνομά του, κατηγοριοποιεί αντικείμενα βάσει του μεγέθους τους, διακρίνει τη σειρά παραταγμένων αντικειμένων

Κάνει συζητήσεις με τους συνομηλίκους του αλλά και με τους ενηλίκους του περίγυρού του, εκφράζει τα συναισθήματά του και κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων.

Βιώνει συναισθήματα όπως η ντροπή, η αυτοαξιολόγηση, η περηφάνια, η ενοχή.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ