SEARCH

Τί πρέπει να τρώνε τα παιδιά μας το χειμώνα για γερό ανοσοποιητικό

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

Ο χειμώνας είναι η εποχή των ιώσεων και των κρυολογημάτων. Μια από τις πιο ευπαθείς ομάδες είναι τα παιδιά. Το ανοσοποιητικό των παιδιών δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο, και σαφώς αυτό τα καθιστά πιο ευάλωτα στις ιώσεις. Επίσης και το σχολείο είναι ένας παράγοντα που ιώσεις είναι τόσο συχνές, αφού αποτελεί πολυσύχναστο χώρο. Φυσικά οι γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν, η διατροφή είναι το καλύτερο μέσο ενδυνάμωσης του ανοσοποιητικού, αλλά και της καταπολέμησης των ιώσεων.

Σύμμαχοι υπέρ του ανοσοποιητικού

Οι βιταμίνες και τα μεταλλικά άλατα είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός για σημαντικές λειτουργίες.

Βιταμίνη C. Η πιο δημοφιλής και η πιο απαραίτητη βιταμίνη. Συντελεί στην αύξηση αντισωμάτων και λεμφοκυττάρων – πρωτεϊνών που αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των ιών. Δρα ως αντιισταμινικό, μειώνοντας τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Σημαντικές πηγές είναι η κόκκινη και πράσινη πιπεριά, το ακτινίδιο, τα εσπεριδοειδή, ο μαϊντανός, το κουνουπίδι και το μπρόκολο.

Βήτα- καροτένιο. Ένας ισχυρός σύμμαχος του ανοσοποιητικού που αυξάνει τη δράση των φονικών κυττάρων, που καταστρέφουν τα μολυσμένα κύτταρα.Τα κιτρινοπορτοκαλί φρούτα και λαχανικά όπως καρότο, λωτός, κολοκύθα, γλυκοπατάτα, γκρέιπφρουτ (ροζ ή κόκκινο), το μάνγκο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι τροφές πλούσιες σε βήτα καροτίνη.

Βιταμίνη Ε. Ένα πολύ σημαντικό αντιοξειδωτικό που ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και τον προφυλάσσουν από λοιμώξεις. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, τα φυτικά έλαια, ξηροί καρποί, ηλιόσποροι, θαλασσινά, αβοκάντο και ελιές.

Ψευδάργυρος. Απαραίτητογια την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, μετέχοντας σε πλήθος λειτουργίες τους συστήματος αυτού, όπως τα Τ-λεμφοκύτταρα που κατέχουν κεντρικό ρόλο στην ανοσολογική απάντηση του οργανισμού στα ξένα αντιγόνα. Τα οστρακοειδή, το μοσχάρι, τα πουλερικά, το συκώτι, τα φασόλια, τα καρύδια, τα μανιτάρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο.

Σελήνιο.Ιχνοστοιχείο με έντονη αντιοξειδωτική δράση, έχοντας καθοριστικό ρόλο στις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος συμμετέχει σε μια σειρά από αμυντικούς μηχανισμούς.Σημαντικές πηγές είναι τα καρύδια Βραζιλίας, τα ψάρια, τα θαλασσινά, τα εντόσθια, το κρέας, τα μανιτάρια και τα αβγά.

Γενικές συστάσεις

Οι γονείς θα πρέπει να συμπεριλάβουν τις παραπάνω τροφές στο καθημερινό διαιτολόγιο του, αλλά χωρίς να απορρίπτουν άλλες θρεπτικές τροφές. Ημερήσιο μενού του παιδιού θα αποτελείται από θρεπτικές και ποιοτικές τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων.

Το καθημερινό διατροφολόγιο των παιδιών θα απαρτίζεται από 3 κυρίως γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Έτσι ο οργανισμός του παιδιού εφοδιάζεται με ενέργεια κατά διάρκεια όλης της ημέρας.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τροφές πλούσιες σε ουσίες για την ενδυνάμωση αλλά και την αποκατάσταση του ανοσοποιητικού, μην τα παραλείπετε από τη διατροφή του παιδιού.

Παρακινήστε το παιδί σας να πίνει επαρκή ποσότητα νερού. Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι απαραίτητη για την συνεχής αναπλήρωση υγρών του σώματος. Συντελεί στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στην αποβολή τοξινών και άχρηστων ουσιών

Οι σούπες και οι ζωμοί κρεάτων είναισοφή επιλογή, ειδικά σε περιπτώσεις που το παιδί σας έχει νοσήσει. Οι σούπες και οι ζωμοί κρεάτων είναι ελαφρύ γεύμα όπου παρέχει μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών και τα απαραίτητα στοιχεία για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού.

tags:


tags: