Γιατί ΔΕΝ πρέπει να ρωτάτε τα παιδιά σας αν είχαν μια καλή μέρα στο σχολείο;

Δημοσιεύθηκε στις

Γιατί ΔΕΝ πρέπει να ρωτάτε τα παιδιά σας αν είχαν μια καλή μέρα στο σχολείο;

Αν είστε σαν τους περισσότερους γονείς, τότε κάποια παραλλαγή του "γεια σου αγάπη μου, πέρασες καλά σήμερα στο σχολείο;" είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που βγαίνει από το στόμα σας κάθε απόγευμα. Αλλά σύμφωνα με την οικογενειακή σύμβουλο στο Newport Academy, Kristin Wilson, αυτό το φαινομενικά αθώο ερώτημα θα μπορούσε στην πραγματικότητα να δημιουργήσει προβλήματα.


Γιατί άραγε; «Όταν ρωτάτε το παιδί σας αν τα πράγματα είναι καλά, του δίνετε το μήνυμα ότι θέλετε όλα να είναι καλά», λέει η Wilson. «Τα παιδιά δε θέλουν να απογοητεύσουν ή να ενοχλήσουν τους γονείς τους, έτσι είναι πιο πιθανό να σας πει «σίγουρα» ή απλά να λάβετε ένα νεύμα ως απάντηση και να σας αφήσουν να πιστέψετε ότι όλα είναι ωραία - ακόμη και αν δεν είναι».

Από την άλλη πλευρά, όμως, ερωτήσεις που είναι υπερβολικά γενικές (όπως "πώς ήταν η μέρα σου;") συχνά παράγουν απαντήσεις μιας λέξης που δε σας δίνουν καμία πληροφορία για το τι πραγματικά συμβαίνει στο κεφάλι του παιδιού σας. Οπότε, τι είναι αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνετε; Για να καταλάβετε πώς αισθάνεται πραγματικά το παιδί σας, η Wilson προτείνει να του κάνετε συγκεκριμένες, αλλά ανοιχτές ερωτήσεις όπως: "Πώς ήταν η συνεργασία σου με τη Λίζα;" ή "πώς τα πήγες στο τεστ γεωμετρίας σήμερα;".

 

Γιατί ΔΕΝ πρέπει να ρωτάτε τα παιδιά σας αν είχαν μια καλή μέρα στο σχολείο;

 

«Ο απώτερος στόχος είναι να δώσετε στα παιδιά σας την αίσθηση ότι είστε ανοικτοί να ακούσετε ο,τιδήποτε έχουν να πουν, θετικό ή αρνητικό. Έτσι, είναι πιο πιθανό να μοιραστούν μαζί σας αυτά που συμβαίνουν στη ζωή τους».

Το παιδί σας έχει την ευκαιρία να ανοιχτεί για το τι σκέφτεται και εσείς είστε αυτοί που μπορείτε να τα βοηθήσετε με τον τρόπο σας να σας μιλήσουν για να ανακαλύψετε τι πραγματικά συμβαίνει στο σχολείο.

 

 

Διαβάστε επίσης: Αυτό το χαρακτηριστικό θα «εκτοξεύσει» τις επιδόσεις του παιδιού σας στο σχολείο!

 

 

tags:


tags: