Πρησμένα πόδια στην εγκυμοσύνη

Μάθετε τα μυστικά για να ανακουφιστείτε από τα οιδήματα! Από την Ιουλία Ανωμερίτου

Τα πρησμένα πόδια αποτελούν ένα από τα συχνότερα προβλήματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το οίδημα μπορεί να εμφανιστεί όχι μόνο στα πόδια αλλά και στα χέρια και οφείλεται στην αυξημένη κατακράτηση υγρών. Πολλές φορές συνοδεύεται από εμφάνιση ή επιδείνωση προϋπαρχόντων κιρσών και ευρυαγγειών, με αποτέλεσμα να προκαλεί στην έγκυο ενοχλήσεις όπως πόνο, βάρος και κούραση, εκτός του αισθητικού προβλήματος. Τα συμπτώματα είναι πάντοτε πιο έντονα το καλοκαίρι εξαιτίας της ζέστης.

Τι να κάνετε:

1. Τα παπούτσια

Αποφύγετε τα στενά παπούτσια και τα ψιλοτάκουνα που επιβαρύνουν τα πόδια, ιδιαίτερα αν έχετε πάρει πολλά κιλά. Προτιμήστε παπούτσια ένα ή δύο νούμερα μεγαλύτερα από το κανονικό, ώστε να νιώθετε πιο άνετα. Ειδικά το καλοκαίρι, η καλύτερη επιλογή είναι τα ανοιχτά παπούτσια (σαγιονάρες) που είναι άνετα και ανακουφίζουν το πόδι από τη ζέστη.

2. Η ορθοστασία

            Αποφύγετε την ορθοστασία στην καθημερινότητά σας. Μην διστάσετε να ενημερώσετε τους γύρω σας για την εγκυμοσύνη σας ώστε να εξασφαλίσετε μια θέση στο λεωφορείο ή στην τράπεζα. Ωστόσο, είναι πολύ ευεργετικό να περπατάτε λίγη ώρα το πρωί ή κατά τη δύση του ηλίου, όταν η θερμοκρασία είναι καταλληλότερη, ενώ οι ειδικοί συνιστούν και το μπάνιο στη θάλασσα ή το περπάτημα κατά μήκος της παραλίας.

3. Διατροφή

            Η δραστική μείωση του αλατιού στη διατροφή σας είναι σημαντικός παράγοντας για τη μη εμφάνιση του οιδήματος των ποδιών.

4. Συνήθειες που ανακουφίζουν

            Λίγη ώρα ξεκούρασης κάθε μεσημέρι είναι απαραίτητη. Φροντίστε να ξαπλώνετε με τα πόδια λίγο ψηλότερα από το υπόλοιπο σώμα (π.χ. πάνω σε ένα μαξιλάρι). Όταν τα συμπτώματα γίνονται ενοχλητικά, ένα ντους στα πόδια με δροσερό νερό θα σας ανακουφίσει.

5. Κιρσοί και ευρυαγγείες

            Αν υποφέρετε από ήδη υπάρχοντες κιρσούς και ευρυαγγείες, φροντίστε να φοράτε ειδικές ελαστικές κάλτσες, να αποφεύγετε τα ζεστά μπάνια και την ηλιοθεραπεία.