Ποιο επάγγελμα προσελκύει τη γενιά των 20ρηδων;

Δημοσιεύθηκε στις

Η Silicon Valley ή  Wall Street δεν είναι πλέον οι πιο δημοφιλείς τομείς για σταδιοδρομία μεταξύ των νέων. Ο λαμπερός κόσμος των media και της ψυχαγωγίας είναι ο κορυφαίος κλάδος στον οποίο θέλει να εργαστεί η γενιά Z (γεννημένοι μετά το 2000), αφήνοντας πίσω κλάδους όπως η τεχνολογία, η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Samsung και της Morning Consult.

Η έκθεση, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 1.000 Αμερικανοί ηλικίας 16 έως 25 ετών, διαπίστωσε ότι η Gen Z εκτιμά τις ευέλικτες, δημιουργικές θέσεις εργασίας και τις καριέρες, όπου μπορούν να διατηρήσουν μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.


«Ο τρόπος ζωής είναι ένα μεγάλο μέρος της έλξης», λέει η Ann Woo, στέλεχος στη Samsung Electronics America. «Τα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι ένας δημιουργικός κλάδος που προσφέρει ευελιξία και αυτοέκφραση, δύο από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που θέλουν οι νεότεροι εργαζόμενοι σε μια δουλειά».

Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής υπερισχύει της εργασιακής ασφάλειας

Tο 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά για να εργαστεί κανείς στα μέσα ενημέρωσης και την ψυχαγωγία. Τόσο τα μέλη της WGA όσο και της SAG-AFTRA απεργούσαν για αρκετούς μήνες και οι εταιρείες έπρεπε να παλέψουν με τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων και τις ζημιογόνες επιχειρήσεις streaming. Μόνο η ψυχαγωγία έχει χάσει πάνω από 44.000 θέσεις εργασίας από τον Μάιο, τουλάχιστον εν μέρει λόγω των απεργιών, αναφέρει το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας των ΗΠΑ.

Ακόμα κι έτσι, η Gen Z είναι μια κοινωνική γενιά που δίνει μεγάλη αξία στον κοινωνικό αντίκτυπο έναντι της ασφάλειας της εργασίας στην καριέρα της, επισημαίνει η Woo.Σε διάφορες έρευνες, συμπεριλαμβανομένης αυτής της Samsung και της Morning Consult, η ισχυρή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, οι ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης και η δημιουργική ελευθερία κατατάσσονται ως οι κορυφαίες προτεραιότητες για τους επαγγελματίες που βρίσκονται στο ξεκίνημα της καριέρας τους.

Η Gen Z θέλει να γίνει influencer

Η Gen Z έλκεται όλο και περισσότερο προς τις καριέρες στα μέσα ενημέρωσης και την ψυχαγωγία, εν μέρει επειδή όλο και περισσότεροι νέοι βλέπουν την επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βιώσιμη επαγγελματική πορεία.

Περίπου το 57% των Gen Z δήλωσε ότι θα ήθελε να γίνει influencer αν του δινόταν η ευκαιρία, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Morning Consult.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα πλατφορμών όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube έχει δημιουργήσει μια νέα κατηγορία επιχειρηματιών που ονομάζονται «δημιουργοί», μια ομάδα που περιλαμβάνει ελεύθερους επαγγελματίες, business coaches, gamers και άλλους επαγγελματίες που μοιράζονται και αξιοποιούν την τεχνογνωσία τους σε αυτές τις πλατφόρμες. Οι 20αρηδες, γεννημένοι μέσα στο διαδίκτυο,  σημειώνει η Woo, συνειδητοποίησαν γρήγορα ότι μόλις αρχίσεις να παράγεις περιεχόμενο που προσελκύει οπαδούς, μπορείς να πληρωθείς και να γίνεις επιχειρηματίας».

Ακόμη κι αν, όλο και περισσότεροι νέοι στρέφουν την προσοχή τους προς την επιρροή και την επιχειρηματικότητα, αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραμείνουν σε αυτές τις καριέρες για πάντα - και αυτό είναι μέρος της γοητείας, λέει η Woo.

Η γενιά Z σχεδιάζει να αλλάξει καριέρα με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι οι προηγούμενες γενιές, και σύμφωνα με μια νέα έκθεση της EY, σχεδόν το 40% των ατόμων αυτού του ηλικιακού γκρουπ, έχει τόσο μια δουλειά όσο και μια παράλληλη δραστηριότητα, με ορισμένους να στοχεύουν να γίνουν αυτοαπασχολούμενοι και άλλους να ελπίζουν να... συνταξιοδοτηθούν νωρίς.

Από όλους τους κλάδους, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχουν αποκτήσει τη φήμη ότι είναι ένας από τους πιο ευέλικτους, γι' αυτό και η Gen Z τον θεωρεί ως την πιο ελπιδοφόρα πορεία για την επίτευξη των επαγγελματικών στόχων της «ανεξάρτητα από το πόσο συχνά αυτοί αλλάζουν», προσθέτει η Woo.