Ρομπότ βοηθάει παιδιά με αυτισμό να εξοικειωθούν με τις χρηματικές συναλλαγές

Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου βρίσκεται ένα αξιαγάπητο ρομπότ με το όνομα Pepper που έχει ανθρώπινη μορφή και ρόλος του είναι να βοηθήσει παιδιά με αυτισμό να κατανοήσουν τις χρηματικές συναλλαγές.

Από τη Μαρία Αντωνίου

Το ρομπότ αυτό μαζί με ειδικούς επιστήμονες και υπό την επίβλεψη κλινικού ψυχολόγου και παιδοψυχολόγου προσπαθεί να εξηγήσει στα παιδιά έννοιες όπως τα ρέστα και η αποταμίευση και να τα εξασκήσει στο να αναγνωρίζουν τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα. Η Pepper συνεργάζεται με παιδιά ηλικίας 7-12 ετών.

Στόχος της συμβολής της Pepper είναι τα παιδιά να αποκτήσουν χρήσιμες δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να επιτελούν πρακτικά ζητήματα, να ανεξαρτητοποιηθούν και να διευκολυνθούν γενικότερα στην καθημερινότητά τους. Όλα αυτά θα γίνουν μέσω της προσομοίωσης χρηματικών συναλλαγών.

Η διαδικασία είναι η εξής: Το ρομπότ απευθύνει μια ερώτηση στα παιδιά. Για παράδειγμα «Τι θέλεις να αγοράσεις σήμερα;». Εκείνα πρέπει να επιλέξουν στην οθόνη του tablet κάποιο αντικείμενο και στη συνέχεια, με τη βοήθειά της Pepper, να προχωρήσουν στην εικονική οικονομική συναλλαγή. Αργότερα το ρομπότ προτρέπει τα παιδιά να ανοίξουν τα κουτάκια που φαίνονται στην οθόνη αφής και να φτιάξουν ζευγάρια με νομίσματα.

Η κλινική ψυχολόγος, Βασιλική Χολέβα υπογραμμίζει:

«Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να μάθουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη χρήση των ευρώ στην καθημερινή ζωή, να μάθουν να τα μετρούν, να δίνουν τόσα όσα κοστίζει ένα προϊόν, να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στην αξία των προϊόντων και τη σύγκριση των τιμών, να γνωρίσουν τη διαδικασία υπολογισμού των ρέστων και να συνηθίσουν τις χρηματικές συναλλαγές, υπολογίζοντας το κόστος των προϊόντων και την αγοραστική αξία των χρημάτων που διαθέτουν».

Με την σειρά της η η παιδοψυχολόγος Αλίκη Νικοπούλου προσθέτει:

«Θέλουμε τη συνεργασία των γονέων που έχουν παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γιατί τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να βοηθηθούν. Ήδη, η εμπειρία που έχουμε από το άλλο μας ρομπότ, τον Νάο, ο οποίος συνεργάζεται με τα παιδιά για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, είναι θετική. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα ρομπότ και συνεργάζονται καλά μαζί τους».

Η Pepper θα βρίσκεται στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου για 2 μήνες. Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις πραγματοποιούνται στην αίθουσα ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων. Οι γονείς που ενδιαφέρονται να εντάξουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα, μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2313323908, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, μετά τις 15:00.

 

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση (ΚοιΡο3Ε)» της δράσης ΕΠΑνΕΚ-ΕΣΠΑ 2014-2020 «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ». Το έργο συντονίζεται από το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, με εταίρους το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (Δ’ Παιδιατρική Κλινική ΑΠΘ), την Πρότυπη Θεραπευτική και Συμβουλευτική Μονάδα ΠΡΑΞΙΣ, το Κέντρο Παιδιού και Γονέα, καθώς και την εταιρία ΕUROACTION AE.