SEARCH

Το σώμα μετά τον τοκετό δεν είναι το ίδιο και αυτό δεν είναι (αναγκαστικά) κακό! Μάθετε γιατί!

Κάθε γυναίκα όταν μένει έγκυος έρχεται αντιμέτωπη με εκείνες τις ιστορίες τρόμου που συμβαίνουν στις μανούλες μετά τον τοκετό, όπως είναι η χαλάρωση στην κοιλιά, το επιπλέον βάρος, οι πιο χοντροί μηροί και οι ραγάδες- βασικά το γεγονός ότι το σώμα  δε θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο. Οι περισσότερες γυναίκες που έχουν γεννήσει μιλούν πάντα με έναν αρνητικό τρόπο για το σώμα τους μετά από τη γέννα, νιώθουν ακόμα και αηδία.

Το σώμα σας δεν θα είναι το ίδιο σε καμία περίπτωση, αλλά όλες οι μαμάδες πρέπει να σκεφτείτε ένα πράγμα: ΜΟΛΙΣ ΦΕΡΑΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. Ακόμα κι αν τα φέρνετε όλα εις πέρας μόνο με 45 λεπτά ύπνου και μια κούπα καφέ καθιστή δίπλα στο μωρό σας, είστε πολύ δυνατή. Σίγουρα, μερικές φορές θα σας λείπει το μάθημα yoga και τα μάτια σας θα θαυμάζουν κάθε celebrity που είναι stylish και fit αμέσως μετά τον τοκετό. Εσείς, όμως, πρέπει να σκεφτείτε ένα πράγμα:  το σώμα σας δε θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο, όπως ακριβώς η ζωή σας δε θα είναι ξανά ίδια, χάρη σε αυτό το μωράκι που ήρθε στον κόσμο.

Η μετάβαση από τη χαλαρή ζωή στη ζωή ως μαμά μπορεί να είναι δύσκολη και να σας αποπροσανατολίσει, αλλά η ζωή έτσι και αλλιώς –με ή χωρίς μωρό- έχει τα σκαμπανεβάσματά της. Διαβάστε εδώ μερικές συμβουλές για την μετά τοκετού εποχή και θα δείτε ότι αμέσως θα ανακουφιστείτε!

Το σώμα σας προσαρμόζεται κυριολεκτικά σε μια νέα κατάσταση

 

 

Μετά το μωρό θα έχετε να αντιμετωπίσετε μία σωρεία νέων πραγμάτων: τρελές ορμόνες, θηλασμός, απώλεια ή αύξηση βάρους, ακμή, μεγαλύτερα πέλματα και φριζαρισμένα μαλλιά. Και όλα αυτά εξαρτώνται από πολλές μεταβλητές, όπως η ηλικία, τα γονίδια, το επίπεδο δραστηριότητας που είχατε πριν και μετά την εγκυμοσύνη.

 «Οι περισσότερες γυναίκες ελπίζουν πραγματικά ότι θα επιστρέψουν στη φόρμα που είχαν πριν αποκτήσουν μωρό», λέει η yoga & pilates instructor, Lauren Ohayon, η οποία ειδικεύεται στην μετά τοκετού επανάκαμψη του σώματος. «Δεν είναι κακό αυτό, αλλά θα ήθελα περισσότερες μαμάδες να επικεντρωθούν στο πώς λειτουργεί το σώμα τους παρά στο πώς δείχνουν ή αν είναι fit. Εστιάζουμε πολύ στο fitness, αλλά η φυσική κατάσταση και η υγεία δεν είναι πάντα συνώνυμα. Μπορείς να είσαι super fit και το σώμα σου να μην ΄΄αντέχει΄΄ το βάρος της εγκυμοσύνης, της γέννας, της μητρότητας», προσθέτει.

 «Πολλές γυναίκες δε συνειδητοποιούν ότι οι ορμόνες χτυπάνε ΄΄κόκκινο΄΄ τρεις μήνες μετά τη γέννα και αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για να βρουν τη φόρμα τους», επισημαίνει η personal trainer Candice Cunningham. «Οπότε, συμβαίνει συχνά να προσπαθούν να γυμναστούν όπως πριν γίνουν μητέρες με αποτέλεσμα αυτό να βλάψει το στομάχι τους και ακόμα περισσότερο τους μυς τους».

Μην ξεχνάτε, λοιπόν, ότι κάθε μία είναι διαφορετική. Άλλες παίρνουν πολλά κιλά στην εγκυμοσύνη και άλλες πολύ λίγα, άλλες τα χάνουν αμέσως, άλλες θέλουν περισσότερο χρόνο. Σε άλλες βοηθάει ο θηλασμός σε κάποιες όχι. Αφήστε τον εαυτό σας ελεύθερο και απολαύστε το μωρό σας γιατί το σώμα σας θα προσαρμοστεί μόνο του σε μία νέα μορφή.

Η διαδικασία επούλωσης και η ανάρρωση ποικίλει για κάθε σώμα

 

 

Το σώμα κάθε γυναίκας μετά τον τοκετό αλλάζει. Σε άλλη μπορεί η λεκάνη να γίνει πιο ασταθής, ενώ άλλες γυναίκες γίνονται πιο επιρρεπείς στου πόνους. Η κάθε μία χρειάζεται το δικό της χρόνο για να αναρρώσει. Δεν πρόκειται μέσα σε μία νύχτα να δείτε το σώμα που είχατε προτού γίνετε μητέρα. Πέραν του χρόνου που χρειάζεται όλο αυτό, τώρα έρχεστε αντιμέτωπη με νέες υποχρεώσεις και απαιτήσεις που έχει το μωρό στις οποίες και πρέπει να «υποταχθείτε». Έχετε υπομονή και επιμονή και όλα θα γίνουν.

 

Οι γυναίκες & μητέρες κατακλύζονται διαρκώς από μη ρεαλιστικές πολιτιστικές
και κοινωνικές προσδοκίες γύρω από τα σώματα

 

 

Οι περισσότερες γυναίκες έχουν πολύ υψηλές (και ψεύτικες) προσδοκίες σχετικά με την επαναφορά του σώματός τους, καθώς βλέπουν φωτογραφίες της Beyonce τρεις μήνες μετά τη γέννα στο κόκκινο χαλί ή της Kate Middleton σε άριστη φυσική κατάσταση στα σκαλιά του μαιευτηρίου λίγες ώρες μετά τον τοκετό. Η Middleton δε θα πρέπει να ντρέπεται για την εμφάνισή της, που είναι δουλειά της, αλλά θέτει πολύ υψηλά τον πήχη.

Επιπλέον, τα περιοδικά, η τηλεόραση και τα social media συνεισφέρουν στη δημιουργία τέτοιων προτύπων και είναι πολύ εύκολο μία νέα μαμά να θεωρήσει ότι υστερεί κάπου ή έχει αποτύχει. Τότε, είναι η στιγμή που θα πρέπει να κάνετε «unfollow» ή να πάψετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τις celebrities.

 

Έχετε έναν νέο λόγο να μείνετε δυνατές και υγιείς

 

 

Δε χρειάζεται να κοιτάζεστε διαρκώς στον καθρέφτη μήπως χάσατε ή πήρατε κανένα γραμμάριο. Τώρα έχετε έναν πολύ σημαντικό λόγο να είστε χαρούμενες. Τσιμπήστε τα μαγουλάκια του μωρού σας και παίξτε μαζί του, κοιμηθείτε όταν βρείτε την ευκαιρία και πιείτε ένα ποτήρι κρασί με τον σύζυγό σας. Αγαπήστε τον εαυτό σας. Είστε αυτή που φέρατε μια νέα ζωή στον κόσμο.

Να είστε ευγενικές με τον εαυτό σας και το σώμα σας. Η πίεση που ασκείται από τα κοινωνικά πρότυπα προκαλεί έντονο στρες και δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Το σώμα σας μετά τον τοκετό θα είναι τελείως διαφορετικό, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα είναι χειρότερο. Εμπιστευτείτε το και μην το μισείτε.

 

Διαβάστε εδώ όσα πρέπει να ξέρετε για μία postpartum doula!

 

 

tags:


tags: