Τηλεκπαίδευση: Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές για το Α΄ τετράμηνο;

Η τηλεκπαίδευση σε Γυμνάσια και Λύκεια βαίνει στην τέταρτη εβδομάδα της και ως φαίνεται τα περισσότερα τεχνικά εμπόδια ξεπεράστηκαν, ωστόσο άλλο ένα πρόβλημα που καλούνται να επιλύσουν οι εκπαιδευτικοί, είναι αυτό της αξιολόγησης των μαθητών για το Α' τετράμηνο. Κάποιοι προτείνουν πιο ευέλικτες μορφές αξιολόγησης και άλλοι είναι υπέρμαχοι των διαγωνισμάτων και των τεστ.

από τη Μαργαρίτα Αργυροπούλου

Τα σχολεία κατέβασαν ρολά στις αρχές Νοεμβρίου και πολλοί καθηγητές δεν είχαν προλάβει να βάλουν τεστ ή διαγωνίσματα στους μαθητές. Άλλωστε δεν είχε καλυφθεί και η συγκεκριμένη ύλη.

Μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια επίσημη οδηγία από το υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο που θα βαθμολογηθούν οι μαθητές. "Είναι ένα γεγονός που μας προβληματίζει έντονα και μέχρι τώρα δεν έχουμε καμία επίσημη πληροφόρηση ή ενημέρωση από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ή το υπουργείο Παιδείας" επιβεβαιώνει στο all4mama.gr, η διευθύντρια του 3ου' Γυμνασίου Γλυφάδας κ. Ευγενία Λουμπαρδιά.

Ο χρόνος πιέζει, διότι ακόμα κι αν ανοίξουν τα σχολεία στις 14 Δεκεμβρίου δεν επαρκεί για να καλυφθεί η ύλη και να μπουν διαγωνίσματα σε όλα τα μαθήματα. Πολύ περισσότερο αν οι μαθητές επιστρέψου στα σχολεία μετά τα Χριστούγεννα. "Αν ανοίξουν μετά τις γιορτές τα σχολεία τότε απομένουν δύο εβδομάδες, άρα 10 μέρες ωφέλιμες για μάθημα μέχρι τη λήξη του Α' τετραμήνου. Μπορεί να μπει ένα διαγώνισμα την ημέρα και έως τρία την εβδομάδα. Άρα πάλι δεν επαρκεί ο χρόνος για όλα τα μαθήματα. Δεν βγαίνουν τα κουκιά" εξηγεί η κ. Λουμπαρδιάρη και συνεχίζει: "Βέβαια ο καθηγητής έχει μια συνολική εικόνα που διαμορφώνεται από την καθημερινή παρουσία του μαθητή και τη συμμετοχή του στο μάθημα. Αλλά αναμένουμε οδηγίες πως θα βαθμολογήσουμε".

Γραπτά ηλεκτρονικά τεστ

Γραπτά τεστ με «εξ αποστάσεως» μεθόδους προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στους εκπαιδευτικούς. Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι, αν είναι αξιόπιστα αφού τα παιδιά έχουν δίπλα τους τα βιβλία, τους γονείς ή ακόμα καλύτερα μπορούν να γκουγκλάρουν τις απαντήσεις.

"Γραπτές διαδικασίες αξιολόγησης μπορούν να γίνουν  on line και υπάρχει δικλείδα ασφαλείας ο χρόνος. Αν για παράδειγμα, ο μαθητής έχει 7 λεπτά στη διάθεσή του, δεν προλαβαίνει να ρωτήσει ή να ψάξει. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι ακόμα και μεταπτυχιακά γίνονται ψηφιακά και είναι καθόλα αξιόπιστα. Υπάρχουν δικλείδες  ασφαλείας, αλλά χρειάζεται μια προετοιμασία" υπογραμμίζει η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας. Μάλιστα όπως λέει και τα ίδια τα παιδιά επιθυμούν γράψουν τεστ μέσω διαδικτύου, διότι θέλουν να διαπιστώσουν εάν μπορούν να τα καταφέρουν κι με αυτό τον τρόπο.

Η έμπειρη εκπαιδευτικός δίνει και μια άλλη παράμετρο. "Θα μπορούσαν οι καθηγητές να δώσουν και κάποια εργασία για να φέρουν εις πέρας τα παιδιά και να αξιολογηθούν. Περιμένουμε το "πράσινο φως". Περιμένουμε οδηγίες" καταλήγει.

Η ύλη δεν έχει καλυφθεί

Τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε η πλατφόρμα Webex αλλά και ο δύσκολος συντονισμός της ψηφιακής τάξης έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει καλυφθεί η ύλη. Κάτι που παραδέχθηκε και η κ. Λουμπαρδιά: "Είναι πιο δύσκολα τα πράγματα με τα εξ αποστάσεως μαθήματα και τα παιδιά είναι πιο χαλαρά στο σπίτι".

Και δεν είναι μόνο αυτό. Σε αρκετά σπίτια υπάρχουν περισσότεροι από ένα μαθητές, οπότε κάποια παιδιά δεν παρακολουθούν σταθερά όλα τα μαθήματα, αφού θα πρέπει να μοιραστούν το κομπιούτερ ή το κινητό μα τα αδέλφια τους.

Μείωση της ύλης των Πανελλαδικών;

Οι δύσκολες συνθήκες επιβαρύνουν περισσότερο από όλους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που προετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με κλειστά σχολεία και φροντιστήρια έχουν μείνει πίσω στην ύλη που διδάσκονται ψηφιακά, γεγονός που προϊδεάζει για πιθανή μείωσή της και φέτος.

Μάλιστα μαθήματα που περιλαμβάνουν ασκήσεις όπως μαθηματικά, φυσική κλπ. είναι πολύ πιο δύσκολο να διδαχθούν με e learning, όπως επισημαίνουν μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί.

Γι΄ αυτούς τους λόγους η συζήτηση για μείωση της ύλης των Πανελλαδικών εξετάσεων έχει ήδη ανοίξει.

Ερώτηση στη Βουλή για την αξιολόγηση των μαθητών

Ερώτηση σχετικά με τη διενέργεια γραπτών αξιολογήσεων προόδου τετραμήνου στα γυμνάσια και τα λύκεια κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα ο βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ Γιάννης Οικονόμου προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη  Κεραμέως θίγοντας παράλληλα το γεγονός ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν έχουν αξιολογηθεί μέσω γραπτής διαδικασίας από τον περασμένο Μάρτιο.

Ο κ. Οικονόμου ρωτάει την υπουργό:

- Υπάρχει κάποια σχετική εισήγηση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ);

- Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με τις γραπτές αξιολογήσεις προόδου τετραμήνου στην περίπτωση που επεκταθεί το απαγορευτικό και η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων;

-Υπάρχει κάποιος ξεχωριστός προγραμματισμός για τους μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου, που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την είσοδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να εξασκούνται συστηματικά και να προετοιμασθούν επαρκώς;

- Ελέγχεται από τους αρμόδιους το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί αναθέτουν γραπτές ασκήσεις και εργασίες στους μαθητές/τριες μέσω του eclass;