8 αλήθειες για το τι προσφέρει το νερό στον οργανισμό μας

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

1. Γιατί το χρειαζόμαστε;
Το νερό συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού μας. Βοηθά στην αποβολή των άχρηστων συστατικών και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος όμως είναι πολύτιμο και για πολλούς ακόμα λόγους.

2. Μας βοηθά να αδυνατίσουμε
Το νερό μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό, βοηθώντας μας να κάψουμε περίπου 10 θερμίδες παραπάνω τη μέρα. Και μπορεί το νούμερο να φαίνεται μικρό, όμως αν το σκεφτούμε αθροιστικά σε ένα μεγαλύτερο διάστημα δεν είναι καθόλου λίγες. Εξάλλου, όταν αφυδατωνόμαστε έστω και λίγο, ο μεταβολισμός μας «κολλάει». Επίσης, το νερό δεν έχει καθόλου θερμίδες επομένως μας ξεδιψάει χωρίς να μας παχαίνει όπως άλλα ποτά.

3. Μας γεμίζει ενέργεια
Η αφυδάτωση – ακόμα και η ήπια – μπορεί να εξαντλήσει τα αποθέματα της ενέργειάς μας, γι’ αυτό φρόντισε να μην «ξεμένεις» από νερό. Έχε υπ’ όψιν σου πως όταν νιώθεις ότι διψάς, έχεις ήδη αφυδατωθεί σε κάποιο βαθμό, επομένως καλό είναι να μη φτάνεις μέχρι εκεί.

4. Νικά τον πονοκέφαλο
Ένα βασικό σύμπτωμα της αφυδάτωσης είναι ο πονοκέφαλος. Αν, λοιπόν, το κεφάλι σου πονάει συχνά πυκνά σκέψου, μεταξύ άλλων, μήπως πρέπει να αυξήσεις το νερό που πίνεις.

5. Μας κάνει πιο όμορφες
Το μυστικό για ένα φρέσκο, λαμπερό δέρμα κρύβεται στην καλή ενυδάτωση. Κι όταν λέμε ενυδάτωση δεν εννοούμε μόνο τις κρέμες που βάζουμε εξωτερικά, αλλά κυρίως την εσωτερική ενυδάτωση.

6. Βοηθάει στη δυσκοιλιότητα
Η επαρκής κατανάλωση νερού σε συνδυασμό με την πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

7. Μειώνει την πιθανότητα καρκίνου
Σύμφωνα με στοιχεία το νερό μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου, τον κίνδυνο καρκίνου της ουροδόχου κύστης και τον κίνδυνο για καρκίνο του στήθους.

8. Πόσο χρειαζόμαστε;
Παλιότερα ξέραμε ότι πρέπει να πίνουμε περίπου 8 ποτήρια νερό τη μέρα. Ωστόσο, πλέον έχει ξεκαθαριστεί ότι σε αυτή την ποσότητα συμπεριλαμβάνονται όλα τα υγρά που πρέπει να παίρνουμε μέσα στη μέρα (τσάι, καφές, χυμοί κ.λπ.). Επίσης, η σωστή ποσότητα είναι σχετική αφού πρέπει να είναι ανάλογη του βάρους μας, του τρόπου ζωής μας και των ιδιαίτερων αναγκών μας. Έτσι μπορεί π.χ. αν γυμναζόμαστε τακτικά ή έντονα να χρειαζόμαστε και περισσότερο νερό κ.ο.κ. Το καλύτερο είναι να πίνουμε τακτικά και να φροντίζουμε να μη διψάσουμε για να το αναζητήσουμε. Καλό είναι να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι με νερό και να προσπαθούμε να αντικαθιστούμε τυχόν άλλα υγρά που πίνουμε μέσα στην ημέρα.

της Γεωργίας Καπώλη,
Κλινικής Διαιτολόγου – Διατροφολόγου, ΜSc