Πρώιμη παιδική ανάπτυξη: Για πρώτη φορά διεθνές συνέδριο στην Αθήνα

Δημοσιεύθηκε στις

Το Bright Start International Conference «Early Years Excellence is Practice», θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Αθήνα, από τις 9 έως και τις 11 Δεκεμβρίου, με τη συμμετοχή διεθνώς καταξιωμένων επιστημόνων που έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην διαμόρφωση και προώθηση προγραμμάτων με στόχο την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και την έγκαιρη παρέμβαση κατά τη διάρκεια της πρώιμης παιδικής ηλικίας.

Το συνέδριο διοργανώνεται σε υβριδική μορφή, διαδικτυακά και με φυσική παρουσία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και απευθύνεται σε βρεφονηπιαγωγούς, παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, ειδικούς επιστήμονες υγείας και εκπαίδευσης, κυβερνητικούς εκπροσώπους και policy makers.


Περισσότεροι από 70 κορυφαίοι εμπειρογνώμονες απ΄όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές και μεθοδολογικές προτάσεις που στηρίζονται στα πιο πρόσφατα επιστημονικά  στοιχεία και δεδομένα στον τομέα της ανάπτυξης και φροντίδας των παιδιών.

Στόχος του συνεδρίου είναι όλοι όσοι ασχολούνται με τα παιδιά, να ενημερωθούν σχετικά με τις διεθνείς εξελίξεις και να πάρουν τα κατάλληλα εφόδια και εργαλεία για να τα θέσουν σε εφαρμογή στο χώρο τους αμέσως μετά το συνέδριο.

Το συνέδριο διοργανώνεται σε 3 θεματικές ενότητες:

1η Για τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά 0-5 ετών.
2η Για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
3η Για φροντιστές παιδιών

Καινοτόμα πιλοτικά προγράμματα που θα ανακοινωθούν στο πλαίσιο του συνεδρίου:

Πρόγραμμα εκπαίδευσης “Inclusive Practices in Early Years settings”.
Στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Πρωτοβουλίας “Early Childhood Inclusion”, το πρόγραμμα στοχεύει να παρέχει υψηλής ποιότητας, τεκμηριωμένη κατάρτιση που θα διασφαλίσει ότι όσοι εργάζονται με παιδιά είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για να τα υποστηρίξουν ώστε να αναδείξουν τις ατομικές τους δυνατότητες.

Η ένταξη δεν αφορά μόνο παιδιά με αναπηρία αλλά αποτελεί μια προσέγγιση που διασφαλίζει ότι όλα τα παιδιά έχουν ευκαιρίες να μάθουν και να εκτιμηθούν ως μοναδικά άτομα.

Inclusive παιδικές χαρές στα σχολεία και σε μεγάλα αστικά κέντρα.

Η Tiffany Harris, θα παρουσιάσει την πρωτοβουλία τoυ οργανισμού Inclusion Matters από τις Η.Π.Α που έχει επεκταθεί σε τέσσερις ηπείρους και αφορά την δημιουργία παιδικών χαρών που συμπεριλαμβάνουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η 1η Διεθνής ‘Εκθεση “Voices of Children” με φυσική παρουσία θα φιλοξενηθεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού ενώ οι δύο πρώτες διαδικτυακές Εκθέσεις φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου. Περισσότερα από 1500 παιδιά προσχολικής ηλικίας από 12 χώρες «μεταφέρουν το μήνυμα τους» μέσω των εικαστικών τεχνών. Τα μηνύματα και τα ίδια τα έργα τέχνης υπενθυμίζουν στους «μεγάλους» του κόσμου ότι, αν και μικρά, τα μικρά παιδιά έχουν μεγάλες φωνές. Η Δρ Gai Lindsay, από το Πανεπιστήμιο Wollongong στην Αυστραλία, μία από τους επικεφαλής του έργου, δηλώνει: «Τα μικρά παιδιά αναρωτιούνται μεγάλα πράγματα και σκέφτονται μεγάλα πράγματα. Μέσα από τα έργα τέχνης και τις δηλώσεις τους, τα παιδιά μπορούν να μας διδάξουν πώς να εκτιμούμε τα πράγματα που πραγματικά έχουν σημασία…αν μας ενδιαφέρει να ΑΚΟΥΜΕ».

Όλες οι συνεδρίες θα αναμεταδοθούν ζωντανά σε όλο τον κόσμο μέσω του συνδέσμου που θα είναι διαθέσιμος στους εγγεγραμμένους χρήστες.

Το συνέδριο διοργανώνεται σε συνεργασία με διεθνείς φορείς και στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αναπτυξιακών Παιδιάτρων και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων, του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Αθηναίων.

Για το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου και τον πλήρη κατάλογο ομιλητών παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://conferencebrightstartfoundation.org/program/

Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Tamar Andrews, Professor of Early Childhood Education, UCLA από τις ΗΠΑ.

Ως μέλος της σχολής του UCLA, διευθυντής σχολείου και ως γονέας ενός αυτιστικού παιδιού, γνωρίζει το διπλό τραύμα που αντιμετωπίζουν οι γονείς με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Το πρώτο τραύμα είναι η διάγνωση. Αλλά το ακόμη πιο οδυνηρό τραύμα είναι αυτό της προσπάθειας να περιηγηθούν στον λαβύρινθο των υπηρεσιών, των επιστολών απόρριψης και των αντίθετων απόψεων για αυτό που ελπίζουν ότι θα είναι η καλύτερη πορεία θεραπείας για το παιδί τους. «Κάθε μέρα καθυστέρησης είναι μια άλλη χαμένη μέρα που θα μπορούσε να είχε φέρει το παιδί σας πιο κοντά στο να γίνει το παιδί που έπρεπε να είναι», είναι το κεντρικό μήνυμα που μεταφέρει η Tamar Andrews στους γονείς σε όλο τον κόσμο.

Παναγιώτα Περβανίδου, MD, Αναπτυξιακή Παιδίατρος και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Από το 2007 είναι Προϊσταμένη της Μονάδας Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής Α’ Τμήματος Παιδιατρικής, ΕΚΠΑ, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία» στην Αθήνα. Η Δρ Περβανίδου είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αναπτυξιακών Παιδιάτρων, υπότροφος Fulbright στα Εθνικά Ινστιτούτα Ψυχικής Υγείας (NIMH), Bethesda, MD, ΗΠΑ. Διαθέτει μεγάλη διδακτική εμπειρία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και έχει αναπτύξει το μάθημα επιλογής «Αναπτυξιακή και Συμπεριφορική Παιδιατρική» στην Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 100 άρθρα σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και έχει διατελέσει Guest Editor σε πολλά επιστημονικά περιοδικά

Chris Wright, PhD, Math Educator, Stanford University, Author & Founder, Early Family Math από τις ΗΠA.

Ο Chris είχε πάθος για την εκπαίδευση στα μαθηματικά για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ξεκινώντας πολύ πριν αποκτήσει το διδακτορικό του στα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Το Early Family Math πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά διασκεδαστικών μαθηματικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων για παιδαγωγούς και οικογένειες που μπορούν να κάνουν μαζί με τα παιδιά τους κάτω των 6 ετών.

Prof Sally Peters, University of Waikato από την Νέα Ζηλανδία.

Η Prof Peters συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα για την ανανέωση του προγράμματος σπουδών για την πρώιμη παιδική ηλικία της Νέας Ζηλανδίας  Te Whāriki (2017) και του εγχειριδίου του Υπουργείου Παιδείας για δασκάλους. Από το 2020 ανήκει στην Ομάδα του Υπουργείου Παιδείας, που παρακολουθεί το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή  του ανανεωμένου προγράμματος.

Rebecca Landa, Professor of Psychiatry and Behavioral Sciences, Founder and executive director of the Center for Autism and Related Disorders, Johns Hopkins School of Medicine, απότις ΗΠΑ.

Η Dr Landa διευθύνει το Κέντρο Αυτισμού και Συναφών Διαταραχών (CARD) στο Ινστιτούτο Kennedy Krieger, το οποίο προσφέρει μια πρωτοποριακή διεπιστημονική και ολοκληρωμένη προσέγγιση για την υποστήριξη των παιδιών με Αυτισμό και των οικογενειών τους. Το ερευνητικό της έργο τα τελευταία 15 χρόνια επικεντρώθηκε στον εντοπισμό των πρώτων δεικτών και αναπτυξιακών τροχιών που σχετίζονται με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) και διαταραχές επικοινωνίας και στη μετάφραση αυτής της γνώσης σε παρεμβατικές πρωτοβουλίες.

Tiffany Harris, Co-Founder and CEO, Inclusion Matters by Shane’s Inspiration, από τις ΗΠΑ. «Τα παιδιά με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να παίζουν μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά» είναι το κεντρικό μήνυμα του οργανισμού, που εγκαινίασε την πρώτη Inclusive παιδική χαρά στο Λος ‘Αντζελες το 2000. Σήμερα, το δίκτυο της Inclusion Matters περιλαμβάνει 75 Inclusive παιδότοπους σε όλο τον κόσμο (Μεξικό, Equador, Ισραήλ, Καναδάς, Ρωσία και όλες τις ΗΠΑ). Υπάρχουν επίσης 50 σε ανάπτυξη, περιλαμβανομένων της Αργεντινής, Νότιας Αφρικής, Αρμενίας, Ιαπωνίας και άλλες.

Σε αυτές τις παιδικές χαρές τα παιδιά με και χωρίς αναπηρία μαθαίνουν να βλέπουν πέρα ​​από τις διαφορές τους. Αυτή η πολύπλευρη, χωρίς αποκλεισμούς πρωτοβουλία επεκτάθηκε σε τέσσερις ηπείρους, με ένα πέμπτο άνοιγμα το 2022. Aπό το 2015, και σε συνεργασία με τον οργανισμό Too Small To Fail, Clinton Foundation, προώθησαν τα σχέδια της καμπάνιας “Talking is Teaching” στις παιδικές χαρές με κεντρικά μηνύματα προς τους γονείς με στόχο την εκπαίδευση των γονέων σχετικά με τον κρίσιμο ρόλο τους κατά τη διάρκεια της πρώιμης παιδικής ανάπτυξης.

Deborah Fein, Ph.D., Board Certified Neuropsychologist and Distinguished Professor, University of Connecticut.

Η Deborah Fein ηγήθηκε της επιστημονικής ομάδας που ανέπτυξε, μετά από πολυετείς έρευνες, εκπαιδευτικό πρόγραμμα προς γονείς, φροντιστές παιδιών και εκπαιδευτικούς για την έγκαιρη διάγνωση και υποστήριξη παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού.

Για τον πλήρη κατάλογο ομιλητών παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://conferencebrightstartfoundation.org/program/