Καριέρα & Εργασία: Να, γιατί είναι καλό μια επιχείρηση να προσλαμβάνει μαμάδες
Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση
Χέι, ψιτ, υπεύθυνοι προσλήψεων ακούτε; Είναι ώρα να αφήσουμε πίσω αντιλήψεις του στυλ «οι μαμάδες είναι λιγότερο προσηλωμένες» ή «έχουν λιγότερα προσόντα» και να αρχίσουν οι εταιρείες και οι οργανισμοί να εντάσσουν μαμάδες στο δυναμικό τους γιατί είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, ικανές. Η δουλειά και η οικογένεια δεν πρέπει να είναι ασύμβατες έννοιες, είναι σίγουρα δύσκολο να βρεθεί η ισορροπία αλλά δεν ισχύει πια πως μια γυναίκα πρέπει να επιλέξει ή το ένα ή το άλλο. Ούτε ότι μια γυναίκα είναι λιγότερο καλή μαμά αν αποφασίσει να δουλεύει, ούτε λιγότερο καλή εργαζόμενη αν αποφασίσει να κάνει παιδιά. Ο ένας ρόλος δεν «στερεί» κάτι από τον άλλον.
από τη Χρυσούλα Σπυράτου
Οι κοινωνιολόγοι χρησιμοποιούν τον όρο “motherhood penalty” αναφερόμενοι στα συστημικά μειονεκτήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μια μαμά σε σχέση με την «ανταγωνιστικότητά» της έναντι των άλλων εργαζομένων που δεν έχουν παιδιά.
Μύθος #1: Οι μαμάδες είναι λιγότερο προσηλωμένες στις δουλειές τους
Σε αυτό το σημείο θα αφήσουμε τα δεδομένα να μιλήσουν… Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας στην Αμερική, το 85% των εργαζόμενων γυναικών θα γίνουν μητέρες κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους καριέρας και 41% είναι ο κύριος εισοδηματίας του σπιτιού. Ασκούμε κριτική και αμφισβητούμε σαν κοινωνία την προσήλωση ενός ανθρώπου που ξυπνά στις 6 το πρωί για να ετοιμάσει το παιδί για το σχολείο, να ετοιμαστεί η ίδια για την δουλειά, να ετοιμάσει φαγητό, να πάει στη δουλειά, να χωρέσει μέσα σε μια μέρα υποχρεώσεις, δουλειές, κοινωνική ζωή, προσωπική ζωή και ό,τι άλλο προκύψει… Ναι σίγουρα δεν την λες προσηλωμένη που δεν παρατά κάτι από αυτά και καταφέρνει να τα προλάβει όλα…
Μύθος #2: Ένας υποψήφιος για δουλειά που βρέθηκε εκτός του επαγγελματικού χώρου για λίγο καιρό έχει μείνει πίσω και έχει λιγότερα προσόντα
Όταν μία εργαζόμενη «υπολογίζει» την αξία της οικογένειας και αποφασίζει να αφήσει λίγο πίσω τη δουλειά για να μεγαλώσει το παιδί της, η απόφασή της συχνά είναι ειλημμένη από αναγκαιότητα και όχι από έλλειψη ικανοτήτων και αδυναμία να αντεπεξέλθει στην δουλειά. Δυστυχώς οι υπεύθυνοι πωλήσεων συχνά όταν βλέπουν ένα μεγάλο κενό στο βιογραφικό ενός υποψηφίου, τον αποκλείουν σχεδόν αυτόματα ή στην καλύτερη, θεωρείται απλά μεγάλο μειονέκτημα. Με τον κορωνοϊό όμως που εξοικειωθήκαμε σε μεγάλο βαθμό με την εξ αποστάσεως εργασία είναι πλέον πιο εύκολο για μια μαμά να δουλεύει από το σπίτι μεγαλώνοντας παράλληλα και το παιδί της και κατά συνέπεια το επιχείρημα ότι «ήσουν εκτός» θα πάψει να ισχύει.
Είναι, όχι απλά σημαντικό για τις μαμάδες, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις να έχουν στο δυναμικό τους μαμάδες, γιατί πρώτα από όλα μία μαμά σκέφτεται πάντα πιο μπροστά για να «προλαβαίνει» τις ανάγκες του παιδιού της. Αντίστοιχα, στην δουλειά θα «αφουγκράζεται» τις ανάγκες των πελατών και θα φροντίζει να τις ικανοποιεί. Επίσης, δεδομένου ότι δεν έχει χρόνο για χάσιμο, οι πιθανότητες να μην είναι συνεπής σε προθεσμίες ή να χρονοτριβεί είναι απειροελάχιστες. Με δύο λόγια, ενσυναίσθηση- ουσιαστική κατανόηση των αναγκών του πελάτη και αποδοτικότητα εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου είναι τα δύο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των μαμάδων τα οποία την επόμενη φορά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.