Η «συγγνώμη» της Ταμίλα Κουλίεβα στην Λένα Δροσάκη

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Με μια φωτογραφία της πλάι στη Λένα Δροσάκη και την Όλγα Πολίτου από τα παρασκήνια της παράστασης «Έγκλημα στο Orient Express», η Ταμίλα Κουλίεβα πήρε θέση για στις καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποιητικής συμπεριφοράς στον καλλιτεχνικό χώρο. Και ζήτησε «συγγνώμη» από την κ.Δροσάκη «που δεν μπορέσαμε να το σταματήσουμε...».

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Αργυροπούλου


Η Λένα Δροσάκη κατήγγειλε ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή πιο διακριτικά και στη συνέχεια με όλο και πιο ανάρμοστο τρόπο στην εν λόγω παράσταση. Μαζί με τις Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και Πηνελόπη Αναστασοπούλου κατέθεσαν καταγγελία στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, κατά του γνωστού ηθοποιού και σκηνοθέτη, για «προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας».

Η Ταμίλα Κουλίεβα με την Λένα Δροσάκη συμπρωταγωνιστούσαν στην παράσταση που είχε ανεβεί στο Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» τη σεζόν 2018-19. Μάλιστα η πρεμιέρα της παράστασης είχε δοθεί με μεγάλη καθυστέρηση στις 30 Νοεμβρίου, καθώς είχε αντικατασταθεί στις τελευταίες πρόβες ο σκηνοθέτης της, Πέτρος Φιλιππίδης από τον Αντώνη Καλογρίδη.

Η κ. Κουλίεβα ένιωσε ότι δεν κατάφερε να προστατεύσει την νεαρή συνάδελφο της. Έγραψε λοιπόν στην ανάρτησή της:

«“Έγκλημα στο Orient Εxpress” Αγκάθα Κρίστι Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» Όταν το θέατρο είναι οι άνθρωποι ...
@lenakidrs @theatrekatiadandoulaki #όλγαπολίτου Αλήθεια αναρωτιέμαι,τι είναι το θέατρο τελικά;
Μην είναι τα ντουβάρια;
Μην είναι οι κουίντες;
Μην είναι τα ψηλά τα σκηνικά;
Διότι όταν διαβάζω και ξαναδιαβάζω πως:
" ...το μεγάλο θύμα θα είναι το ίδιο το θέατρο. Το θέατρο δεν είναι μια δουλειά, είναι μια αποστολή και δεν θα ήθελα να τραυματιστεί σε μια τόσο σημαντική στιγμή. Αυτά τα θέματα θέλουν προσοχή. Πάντα ελλοχεύει η κοινωνική υποκρισία. Λυπάμαι για τους ανθρώπους που υπέφεραν και υποφέρουν. Δυστυχώς η βία υπάρχει παντού. ελπίζω να μην επικρατήσει ο κυνισμός, γιατί οδηγεί στην καταστροφή " ,
Όταν διαβάζω λοιπόν, προσπαθώ να χωνέψω την εικόνα που μου έρχεται από αυτά τα λόγια.
Ένα χέρι που σηκώνει ένα χαλί και θέλει να κρύψει τη σκόνη από κάτω.
Που είναι σ' αυτά τα λόγια οι άνθρωποι;
Γιατί το θέατρο είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Είναι μια συλλογικότητα.
Ένας ιερός αόρατος δεσμός, θεατών, καλλιτεχνών, τεχνικών συντελεστών, σε μια αέναη ανταλλαγή, συναισθηματικών εκρήξεων, συγκινήσεων και εκπλήξεων.
Μια χαρμολύπη κάθαρσης, μια πρωτίστως ψυχική διαδρομή.
Σ' αυτή λοιπόν την κοινή διαδρομή, κυνισμός είναι να μην αναγνωρίζει κάποιος την διαφορά ανάμεσα στον ΘΥΤΗ και το ΘΥΜΑ, να μην αναφέρει τον πόνο που προκαλεί στην ψυχή και το σώμα ή εκμετάλλευση της θέσης ισχύος, του ενός στον άλλο, με σκοπό την ικανοποίηση του σκοτεινού ΕΓΩ του. Το Θέατρο όμως δεν είναι ΕΓΩ είναι ΕΜΕΙΣ.
Και εδώ δεν χωράνε λεκτικές παραφυάδες.
Είμαστε δίπλα σε όλες τις φωνές που πνίγονται κάτω από το βάρος του φόβου, σε όλες και όλους, όσους αισθάνονται την βία και την ακαθαρσία,
να τους πνίγει την φωνή.
Τους κρατάμε το χέρι σιωπηλά και τους ζητάμε συγγνώμη, συγγνώμη που δεν μπορέσαμε να το σταματήσουμε».

Πρόσφατα η Λένα Δροσάκηαποκάλυψε ότι το 2019 και έχοντας τιμηθεί με το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη», η Κάτια Δανδουλάκη της πρότεινε να συμμετάσχει στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές». «Όταν πληροφορήθηκα ότι σκηνοθέτης της παράστασης θα ήταν ο καταγγελλόμενος, αρνήθηκα ευγενικά στην κυρία Δανδουλάκη. Όταν η ίδια επέμεινε, δέχτηκα να συμμετάσχω. Τις πρώτες μέρες ο καταγγελλόμενος είχε κόσμια συμπεριφορά προς το πρόσωπό μου, πολύ σύντομα αυτό άλλαξε. Δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους παρενοχλήσεις, σκηνές ζηλοτυπίας, ξεσπάσματα οργής και ταπεινωτικές προσβολές προς το πρόσωπό μου, χωρίς να του έχω ποτέ δώσει το παραμικρό δικαίωμα.

Μία μέρα χωρίς κανέναν λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενώπιον όλου του θιάσου σε εμένα και στον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, προφανώς θεωρώντας ότι έχουμε μεταξύ μας κάποιου είδους ερωτική σχέση. Πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κ. Δανδουλάκη δύο μέρες μετά του ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Αποχωρεί ο ισχυρός και όχι ο αδύναμος».