Η ιστορία του διάσημου οίκου μόδας Burberry: Το «καρό» - σήμα κατατεθέν - και η εμβληματική καμπαρντίνα

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Αλήθεια ποια από εμάς δεν έχει ποθήσει μια καμπαρντίνα Burberry ή  μια τσάντα του πολυτελούς οίκου μόδας;

Η ιστορία του οίκου Burberry που αναμφισβήτητα καθόρισε τη βρετανική μόδα καταγράφεται σε ένα νέο βιβλίο, του Αλεξάντερ Φιούρι.


Το βιβλίο με τίτλο «Burberry» που κυκλοφορεί από τον Assouline, παρουσιάζει τη μακρά κληρονομιά της μάρκας που ξεκίνησε το 1865 όταν η εταιρεία ήταν μια οικογενειακή επιχείρηση. Στις 252 σελίδες του, το βιβλίο διερευνά πλήρως πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει ο Burberry στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ιστορία του διάσημου οίκου μόδας Burberry: Το «καρό» - σήμα κατατεθέν - και η εμβληματική καμπαρντίνα

Σύμφωνα με τον πρόλογο, γραμμένο από την Κάρλι Εκ, επιμελήτρια αρχείων στον Burberry, ο Ντέσμοντ έγραψε κάποτε για το χακί πράσινο πανωφόρι του Burberry που είχε για 13 χρόνια: «Όταν κοιτάζω αυτό το παλτό, κοιτάζω την ιστορία. Η ιστορία είναι γραμμένη στις ραφές του».

«Είναι η βασική βρετανική μάρκα. Για όσους από εμάς μεγαλώσαμε στη σκηνή της μόδας του Λονδίνου τη δεκαετία του 1990, είναι μέρος του DNA μας» αναφέρει Έντουαρντ Ένινφουλ, αρχισυντάκτης της βρετανικής Vogue. «Οι τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν εδραιώσει τη θέση του Burberry ως brand με κληρονομιά που παραμένει στην αιχμή της μόδας και του πολιτισμού» προσθέτει.

Σήμερα, η καπαρντίνα και το σήμα κατατεθέν καρό παραμένουν άμεσα αναγνωρίσιμοι κωδικοί του οίκου που αναβαθμίζονται και αναμορφώνονται σε κάθε συλλογή - αλλά παραμένουν πάντα εμβληματικά της ιστορίας, της δεξιοτεχνίας και του διαρκούς βρετανικού στυλ του Burberry, αναφέρεται στην περίληψη του βιβλίου.

Η αλλαγή σήματος το 2018

Το 2018 ο Ιταλός σχεδιαστής της Burberry Ρικάρντο Τίσι παρουσίασε το νέο λογότυπο με τα αρχικά του ιδρυτή του ΤΒ (Thomas Burberry). Ήταν πρώτη αλλαγή του εμπορικού του σήματος τα τελευταία σχεδόν 20 χρόνια.

Το προηγούμενο λογότυπο παρουσίαζε έναν ιππότη πάνω σε άλογο που έτρεχε και από κάτω έγραφε «Burberry Established 1856».

Στις αρχές του 2023, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Daniel Lee φέρνει αέρα αλλαγής στον οίκο. Ο σχεδιαστής δήλωσε στην Vogue ότι δούλεψε πάνω στους 3 βασικούς κώδικες του οίκου: Το καρό, την καμπαρντίνα και το εμβληματικό σήμα της, τον ιππότη. Ήθελε να πάρει έμπνευση αυτά και να τα εντάξει στο σήμερα. Ο Ιππότης που χαρακτηρίζει το brand, επέσττρεψε δριμύτερος, καθώς εμφανίστηκε τυπωμένος σε πολλά items.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Burberry (@burberry)

 

Η ιστορία του διάσημου οίκου

Ιδρυτής του διάσημου brand είναι ο Thomas Burberry, ο οποίος γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου 1835 -κι έφυγε από τη ζωή, σαν σήμερα το μακρινό 1926 (4 Απριλίου). Ήταν ένας Άγγλος μόδιστρος, επιχειρηματίας και έγινε ευρέως γνωστός για την εφεύρεση της καμπαρντίνας.

Γεννημένος στο Brockham Green κοντά στο Dorking στο Surrey, φοίτησε στο Brockham Green Village School. Ο Thomas Burberry ήταν μαθητευόμενος σε ένα τοπικό κατάστημα ένδυσης πριν ανοίξει ένα δικό του κατάστημα ένδυσης στο Basingstoke το 1856. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το Basingstoke ήταν μια μικρή πόλη με πληθυσμό μόνο 4.500 κατοίκων. Αρχικά, τα σχέδιά του ήταν εμπνευσμένα από καθημερινά ρούχα που φορούσαν απλοί πολίτες. Ωστόσο, αργότερα, η Burberry άρχισε να πειραματίζεται με την ανάπτυξη υλικών και ρούχων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για υπαίθριες δραστηριότητες, όπως ψάρεμα και κυνήγι.

Αρχικά το ενδιαφέρον του επικεντρώνονταν τόσο στην κατασκευή αδιάβροχων ρούχων όσο και σε μια ευρύτερη ποικιλία προϊόντων. Για να τα καταφέρει, συνεργάστηκε με άλλους Βρετανούς σχεδιαστές ενδυμάτων. Στόχος του ήταν να αποδείξει ότι τα αδιάβροχα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα θα προσελκύσουν την αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη καθώς και τους ανθρώπους της υπαίθρου.

Η ενασχόληση του Τόμας Μπέρμπερι με την ανάπτυξη αδιάβροχων αθλητικών ενδυμάτων γνώρισε μεγάλη επιτυχία και η επιχείρησή του επεκτάθηκε γρήγορα. Σύμφωνα με μια απογραφή του 1871, η Burberry απασχολούσε πάνω από 70 άτομα (αριθμός πολύ μεγάλος για την εποχή εκείνη). Το 1878, εγκαινίασε ένα μεγαλύτερο εργοστάσιο, το οποίο επικεντρώθηκε στην μαζική κατασκευή ενδυμάτων, κυρίως στα λεγόμενα «ready to wear clothes» δηλαδή μπλούζες παντελόνια κτλ, το οποίο εργοστάσιο απασχολούσε πάνω από 200 εργαζόμενους έως το 1881.

Ο Burberry αναγνώρισε την ανάγκη να προωθήσει και να κάνει γνωστά τα δημιουργήματά του. Έτσι εξασφάλισε ότι γνωστά πρόσωπα της εποχής όπως ο Λόρδος Κίτσενερ και ο Λόρδος Μπάντεν-Πάουελ φορούσαν αμφότεροι τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα του.  Με αυτά τα μέσα επέκτεινε την επιχείρησή του σε μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 1879, η Burberry έφερε την επανάσταση στον χώρο της μόδας με την ανακάλυψη της καμπαρντίνας. Ένα σκληρό, σφιχτά δεμένο και ανθεκτικό στο νερό ύφασμα από αιγυπτιακό βαμβάκι μέσω μιας καινοτόμου διαδικασίας, η οποία προσέλκυσε θετικά σχόλια στη Διεθνή Έκθεση Υγείας στο Νότιο Κένσινγκτον κερδίζοντας τελικά το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 1888. Αυτή η ανακάλυψη οδήγησε τον Burberry να γίνει ένα παγκοσμίως γνωστό όνομα. Εμφανίστηκε στο εμπορικό περιοδικό Men's Wear τον Ιούνιο του 1904, όπου το νέο ύφασμα χαρακτηρίστηκε ανθεκτικό στον κρύο και τον ζεστό άνεμο, τις βροχές και τα αγκάθια, χαρακτηριστικά που το καθιστούσαν ένα ιδανικό αδιάβροχο παλτό.

Μετά την επιτυχία της καμπαρντίνας, ο Burberry διέταξε τον γιο του, τον Arthur, να αρχίσει να παίρνει παραγγελίες από την ελίτ της Αγγλίας στο Jermyn Street Hotel, το οποίο τελικά οδήγησε στο άνοιγμα της ναυαρχίδας Burberry στο 30 Haymarket. Μέχρι το 1891, αποτελούσε κατάστημα χονδρικής, με δημοφιλή κομμάτια όπως το "Walking Burberry".

Το ύφασμα της καμπαρντίνας Burberry δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο από διάσημα πρόσωπα, αλλά και από εξερευνητές. Το 1893, ο Νορβηγός πολικός εξερευνητής και ο βραβευμένος με το βραβείο Noble Peace, ο Δρ. Fridtjof Nansen, έγινε ο πρώτος εξερευνητής που χρησιμοποίησε την περίφημη καμπαρντίνα στο ταξίδι του στον Αρκτικό Κύκλο .

Το 1900, ο Burberry ήρθε σε επαφή με το Βρετανικό Πολεμικό Γραφείο όπου του ζήτησαν να σχεδιάσει ένα παλτό για να αντικαταστήσει τα τότε βαριά παλτά του στρατού. Αυτό το αίτημα οδήγησε τον Burberry να δημιουργήσει το περίφημο παλτό καμπαρντίνα: "ένα ελαφρύ βαμβακερό αδιάβροχο με βαθύ πίσω ζυγό, επωμίδες, λουράκια με μανσέτες, ένα καπάκι με κουμπιά κάτω στον έναν ώμο, τσέπες και κλιπάκι ζώνης D-ring για την τοποθέτηση στρατιωτικών εργαλείων ". Το παλτό αποτέλεσε βασικό προϊόν για τους στρατιώτες του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου και τελικά και εν τέλει στην πολεμική ζωή. Έγινε το σήμα κατατεθέν της Burberry και συνεχίζει να προβάλλεται από τα μίντια ακόμη και σήμερα. Η καμπαρντίνα φορέθηκε από τον Humprey Bogart, στην Καζαμπλάνκα και τον Audrey Hepburn, στο Breakfast at Tiffany's, συμβάλλοντας στη φήμη του ως ένα θρυλικό προϊόν μόδας που εθεάθη παντού ανά τον κόσμο.

Σύμφωνα με το περιοδικό Business Weekly, ο Burberry είναι η 98η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο και διαθέτει 500 καταστήματα ανά την υφήλιο, και επίσης πωλεί προϊόντα της μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε τρίτα καταστήματα. Διανέμει είδη ρουχισμού, αξεσουάρ μόδας και αρώματα. Το χαρακτηριστικό μοτίβο ταρτάν έχει γίνει ένα από τα αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα και έχει αντιγραφεί ευρέως...

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Burberry (@burberry)