Γιατί δεν θα επαναλειτουργήσουν δια ζώσης τα φροντιστήρια;

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης άνοιξαν (πλην τα λύκεια στις "κόκκινες" περιοχές), και έτσι οι μαθητές όλων των βαθμίδων επέστρεψαν στα δια ζώσης μαθήματα. Ωστόσο κλειστά παραμένουν τα φροντιστήρια. Γονείς, αλλά και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) ζητούν να ανάψει "πράσινο φως" για την επαναλειτουργία δια ζώσης των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης για το καλό των μαθητών. Ωστόσο αρνητικοί είναι οι λοιμωξιολόγοι.

από την Μαργαρίτα Αργυροπούλου


Απάντηση γιατί τα φροντιστήρια παραμένουν κλειστά έδωσε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή. Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε οι οδηγίες των ειδικών είναι ότι πρέπει να είναι σταθερές οι μαθητικές ομάδες, οι οποίες κάνουν μάθημα.

«Στα φροντιστήρια δεν είναι σταθερές οι ομάδες, είναι από διαφορετικά λύκεια, από διαφορετικές ενδεχομένως περιοχές, άρα δημιουργείται μεγαλύτερος κίνδυνος μεταδοτικότητας της νόσου και οι οδηγίες αυτές έγιναν από το υπουργείο σεβαστές. Οφείλουμε να τους ακούμε τους ειδικούς, εμείς παίρνουμε την πολιτική απόφαση. Αλλά όταν οι επιδημιολόγοι ξέρουν τα πραγματικά δεδομένα, τη δυνατότητα μετάδοσης του ιού, συνιστούν να μη συγχρωτίζονται κάθε φορά διαφορετικές ομάδες μαθητών, εμείς παίρνουμε την ανάλογη απόφαση περιορίζοντας κατά το δυνατό το ρίσκο» υπογράμμισε στον Ant1 η κ. Μακρή.

Και πρόσθεσε: «Και γνωρίζοντας ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι καλύτερη, αλλά μπορεί κάλλιστα να αντικατασταθεί με την τηλεκπαίδευση και προχωρούμε με προσοχή και σεβασμό στην υγεία και προσοχή και σεβασμό για τους μαθητές».

Για τους μαθητές δύο ταχυτήτων ανέφερε πως «για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, έχουμε μειώσει την ύλη κατά 30% και έγκαιρα την έχουμε ανακοινώσει. Σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, το υπουργείο διαρκώς ενημερώνεται και η τηλεκπαίδευση προχωρεί κανονικά. Διαβάστε το άρθρο ρου Εconomist και δείτε πόσο άλματα και θετικό παράδειγμα εκπαίδευσης είναι η Ελλάδα. Για εμάς δεν υπάρχουν μαθητές δύο διαφορετικών ταχυτήτων, υπάρχουν δύο διαφορετικές μορφές εκπαίδευσης οι οποίες αποδίδουν και σας βεβαιώνω ότι το υπουργείο το παρακολουθεί και το γνωρίζει».

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Φροντιστών

Την ανάγκη να επαναλειτουργήσουν δια ζώσης τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για το καλό των μαθητών επισήμανε με ανακοίνωσή της η ΟΕΦΕ.

Τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης σ΄όλη την Ελλάδα έδειξαν καθ΄όλη την διάρκεια της πανδημίας την υπευθυνότητά τους, τον σεβασμό τους στις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων και  τις αποφάσεις της Κυβέρνησης, το ενδιαφέρον τους για την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους. Απέδειξαν ότι αποτελούν βασικό πυλώνα του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος και διαδραμάτισαν έναν ξεχωριστό ρόλο στη στήριξη των μαθητών και της προσπάθειας ιδιαίτερα όσων έδιναν εισαγωγικές εξετάσεις για τα Α.Ε.Ι.

Η Ο.Ε.Φ.Ε. και τα χιλιάδες Φροντιστήρια-μέλη μας αποδείξαμε έμπρακτα και στο πρώτο και στο δεύτερο lockdown ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις αυτών των δύσκολων περιόδων, το ίδιο όμως αποδείξαμε και κατά τις περιόδους που τα Φροντιστήρια άνοιξαν. Δείξαμε ότι λειτουργούσαμε τα Φροντιστήρια με πλήρη εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων, συνδυάζοντας τη ζωντανή επαφή με τους μαθητές μας, τη δια ζώσης διδασκαλία με την εξασφάλιση της υγείας των μαθητών και των καθηγητών  μας. Γι’ αυτό άλλωστε ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα μετατροπής έστω και ενός Φροντιστηρίου σε χώρο διασποράς του κορωνοϊού.

Μ’ αυτή την πολύτιμη εμπειρία και παρακαταθήκη, αλλά και τα έμπρακτα δείγματα γραφής εκ μέρους μας, θεωρούμε εντελώς απαραίτητη την άμεση επανεξέταση της  απόφασης να παραμείνουν τα Φροντιστήρια κλειστά αν και ανοίγουν  από την 1η Φεβρουαρίου τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Θεωρούμε ότι η απόφαση της Κυβέρνησης αδικεί την λειτουργία και την προσφορά μας. Πριν απ’ όλα όμως παραβλέπει παράγοντες όπως ο μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα, κατά πολύ μικρότερος από ότι ισχύει στα τμήματα των σχολείων που ανοίγουν, που σε συνδυασμό με την αυστηρή τήρηση  όλων των υγειονομικών κανόνων εξασφαλίζει την μη αύξηση των όποιων κινδύνων.

Μ’ αυτό το σκεπτικό ζητάμε με πλήρη ευθύνη απέναντι στους μαθητές, τις οικογένειές τους, τους καθηγητές μας, να επανεξεταστεί η απόφαση που ισχύει και να ανοίξουν τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Είναι παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα.