5 συμβουλές διαχείρισης χρόνου για κάθε γονιό - Για να μη γίνει ζογκλέρ

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

Όταν έγινα για πρώτη φορά γονιός, έμαθα γρήγορα ότι το ζογκλέρ ήταν μια απαραίτητη δεξιότητα που έπρεπε να μάθω.

Εμείς οι γονείς τρέχουμε συνεχώς, με την εργασία μας, με όλες τις δραστηριότητες που έχουν τα παιδιά μας, με τα γεύματά τους, παράλληλα να βρίσκουμε χρόνο για τις δουλειές του σπιτιού και να περνάμε χρόνο με την οικογένεια. Μερικές φορές μπορεί να νιώθουμε ότι ακόμα και ως ζογκλέρ δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε και να προλάβουμε όλα...


Ως γονέας, πρέπει να υπενθυμίζω στον εαυτό μου να κάνει ένα βήμα πίσω και να επιβραδύνει. Αν είμαι καταβεβλημένη και αγχωμένη, τότε πρέπει να κάνω ένα βήμα πίσω και να δω πώς μπορώ να διαχειριστώ καλύτερα το χρόνο μου με τα πάντα.

Δείτε αυτές τις 5 συμβουλές διαχείρισης χρόνου που μπορεί να σας βοηθήσουν:

1. Χρήση χρονομέτρου

Μου αρέσει να βάζω χρονοδιακόπτη όταν κάνω ορισμένες εργασίες, όπως π.χ. η περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλοι γνωρίζουμε ότι μπορεί εύκολα να αποσπάται η προσοχή μας όταν περιηγούμαστε στα social media. Ίσως να μην συνειδητοποιείτε καν πόση ώρα έχετε περάσει μέσα σε αυτά, πολύ περισσότερο από ό,τι είχατε σκοπό να βρίσκεστε στο διαδίκτυο.

Είναι εύκολο να το αποτρέψετε αυτό να συμβεί, θέτοντας ένα χρονόμετρο όταν πρέπει να κάνετε ορισμένες εργασίες. Με ένα χρονόμετρο μπορείτε να παραμείνετε συγκεντρωμένοι και να μην απομακρυνθείτε από ορισμένες εργασίες που πρέπει να ολοκληρώσετε.

2. Προσαρμόστε το πρόγραμμά σας

Ως γονείς, νιώθουμε ότι είμαστε συνεχώς σε κίνηση και έχουμε μια γεμάτη ζωή. Πραγματικά μπορεί να είναι δύσκολο να πούμε όχι σε μια επιπλέον εργασία ή να προσθέσουμε άλλη μια δραστηριότητα στο πρόγραμμα της οικογένειάς μας. Πρέπει να είμαστε πιο ρεαλιστές με το πρόγραμμά μας και με το πόσο χρόνο ξοδεύουμε όντας συνεχώς εν κινήσει. Στην πραγματικότητα, όλοι μας θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα χρονόμετρο για τον εαυτό μας όταν πρόκειται να προσθέσουμε περισσότερες δραστηριότητες στο πρόγραμμα της οικογένειάς μας και πόσο ελεύθερο χρόνο περνάμε με άλλους ή σε μέρη, αντί να περνάμε χρόνο με την οικογένεια.

3. Μειώστε το άγχος σας

Είναι εύκολο να αρχίσετε να αισθάνεστε κουρασμένοι με τον όγκο όλων όσων πρέπει να γίνουν.  Μπορεί να αρχίσετε να ξεχνάτε να φροντίζετε τον εαυτό σας, γεγονός που μπορεί να σας κάνει λιγότερο παραγωγικούς και να σας αγχώνει όταν κάνετε αυτά που πρέπει να κάνετε.

Το να είστε αγχωμένοι και καταβεβλημένοι με τα πάντα μπορεί να σας οδηγήσει στο να ξεσπάτε στους άλλους μερικές φορές. Επίσης, βιώνετε λιγότερο χρόνο για ευτυχία και διασκέδαση με την οικογένεια!

Βρείτε τρόπους να μειώσετε το άγχος σας με διασκεδαστικές δραστηριότητες που σας κάνουν να είστε γεμάτοι χαρά. Βγείτε για μια βόλτα ή επιλέξτε ένα μάθημα γυμναστικής, περάστε χρόνο με φίλους ή δοκιμάστε μια νέα δραστηριότητα με τα παιδιά ή το σύντροφό σας.

4. Προετοιμαστείτε εκ των προτέρων

Η αποφυγή του πανικού της τελευταίας στιγμής μπορεί να γίνει εφικτή αν προετοιμαστείτε εκ των προτέρων γι' αυτόν. Προσπαθώ πάντα να αποφεύγω να αργήσω το πρωί, προετοιμάζοντας τη μέρα μου από το προηγούμενο βράδυ. Η οργάνωση με έχει βοηθήσει να αισθάνομαι λιγότερο αγχωμένη και προετοιμασμένη για εκείνες τις στιγμές πανικού.

Μπορείτε εύκολα να καθιερώσετε μια πρωινή ρουτίνα ή μια νυχτερινή ρουτίνα για την οικογένειά σας.

5. Χρησιμοποιήστε μια λίστα

Αντί να φτιάχνετε μια λίστα με τις δουλειές που πρέπει να κάνετε, φτιάξτε μια λίστα με τα πράγματα που θέλετε να κάνετε. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γράφετε μόνο τα πράγματα της λίστας σας που θα κάνετε σήμερα ή αύριο.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα προγραμματισμού για να καταγράψετε τις εργασίες που θα κάνετε εκείνη την ημέρα αντί για μια λίστα. Αν ξέρετε ότι κάτι θα προκύψει ξαφνικά εκείνη την εβδομάδα, τότε μπορείτε να μετακινήσετε τα στοιχεία στη λίστα με τα θέλω-δεν θέλω.