SEARCH

Έξυπνοι τρόποι για να βάλετε τα όσπρια στη διατροφή του παιδιού σας

Χάρης Γεωργακάκης
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής

 

 

 

 

 

Τα όσπρια αποτελούν μια ομάδα τροφίμων με ιδιαίτερα υψηλή θρεπτική αξία. Ωστόσο, τα παιδιά δεν τα προτιμάνε ιδιαίτερα και στατιστικά αποτελούν από τα πιο «δύσκολα» φαγητά για ένα παιδί. Δεδομένης όμως της σημαντικής συνεισφοράς τους στην ημερήσια πρόσληψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, η συνεχής προσπάθεια σίγουρα αξίζει τον κόπο και μπορεί τελικά να οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα, εάν οι γονείς «οπλιστούν» με φαντασία, υπομονή κι επιμονή. Ας δούμε λοιπόν κάποιους έξυπνους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να εντάξετε σταδιακά τα όσπρια στη διατροφή του παιδιού σας:

Μην τους δίνετε εύκολες εναλλακτικές λύσεις. Όταν έχετε μαγειρέψει όσπρια και το παιδί δεν τρώει, μην του προτείνετε κάτι άλλο κάτι ξεχωριστό για να φάει εκείνο.

Ξεκινάτε με μικρή ποσότητα. Εάν σερβίρετε στο παιδί σας μια μεγάλη μερίδα όσπρια που δε «συμπαθεί» ιδιαίτερα ή δεν έχει ξαναδοκιμάσει, ενδεχομένως να το αποθαρρύνετε από το να τα καταναλώσει ξανά. Αντίθετα, προσφέροντας αρχικά μικρή ποσότητα, θα δώσετε στο παιδί σας την ευκαιρία να ελέγξει την ποσότητα που θα φάει και να εξοικειωθεί σταδιακά με αυτό.

Προσθέστε όσπρια σε αγαπημένα του πιάτα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε να προσθέσετε φακές στη σάλτσα του κιμά ή πολτοποιήστε μια μικρή ποσότητα οσπρίων και προσθέστε τη στην αγαπημένη του σούπα.

Αν το παιδί τρώει σαλάτες ρίξτε του λίγες φακές ή φασόλια μέσα στη σαλάτα και προσθέστε και λίγο τυρί φέτα (που αποτελεί ένα καλό όχημα για το παιδί).

Συνδυάστε το ρύζι (που συνήθως αρέσει στα παιδιά) με κάποιο όσπριο, φτιάχνοντας ένα φακόρυζο ή ρεβιθόρυζο, αρχικά με περισσότερο ρύζι και λιγότερα όσπρια και σιγά σιγά αλλάζετε την αναλογία. Μπορείτε να το αναμείξετε και με λίγη φέτα. Ο συνδυασμός όσπρια με ρύζι, πέρα από το ότι θα σας βοηθήσει να «καμουφλάρετε» λίγο το όσπριο, αποτελεί ένα εξαιρετικό διατροφικό συνδυασμό, καθώς μας δίνει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία είναι απαραίτητη για ένα παιδί.

Γενικότερα, η επαναλαμβανόμενη προσφορά ενός τρόφιμου στο παιδί μπορεί να αυξήσει την αποδοχή του. Επομένως, μην απογοητεύεστε από την πρώτη ή δεύτερη φορά που δεν έφαγε το φαγητό, αλλά αντίθετα επιμείνετε να το προσφέρετε, καθώς είναι πολύ πιθανό στην πορεία να αλλάξει γνώμη. Θέλει από τους γονείς αρκετή προσπάθεια και υπομονή. Παιχνίδι και φαντασία με τις γεύσεις. Ανοίξτε βιβλία με συνταγές, ρωτήστε πιο έμπειρες μαγείρισσες. Το σημαντικότερο όμως δίνετε πάντα το καλό παράδειγμα στο παιδί μαγειρεύοντας και τρώγοντας τα όσπρια στο σπίτι.