Πώς μπορώ να καλύψω τις ανάγκες  μου την περίοδο της λοχείας;

Για κάθε νέα μαμά η περίοδος της λοχείας αποτελεί ένα ιδιαίτερο και μοναδικό κομμάτι στην ζωή της. Ψυχολογικά, σωματικά, και φυσικά διατροφικά.

από τη Ζωή Κρονάκη

Οι συναισθηματικές μεταπτώσεις είναι έντονες και το άγχος για το πρωτόγνωρο, πολλές φορές ανεξέλεγκτο. Οι ορμόνες κάνουν “πάρτυ” και εσύ δεν ξέρεις πως να αντιμετωπίσεις την νέα πραγματικότητα.

Έζησα την περίοδο της λοχείας με  έναν μαγικό, ιδιαίτερο και απαιτητικό τρόπο.

Αυτές οι μέρες  πραγματικά δεν σβήνονται ποτέ από την μνήμη σου.

Είναι μέρες γεμάτες ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και αγωνίας, μέρες (και νύχτες!) κούρασης και εξάντλησης όπου όλη η έμφαση δίνεται φυσικά στη νέα ζωή, στο μωράκι σου που προσπαθεί και αυτό να προσαρμοστεί στο νέο του περιβάλλον.

Ψυχολογικά οι μεταπτώσεις μου ήταν αρκετά μεγάλες. Από τη μια αισθανόμουν η πιο ευτυχισμένη γυναίκα στον πλανήτη και από την άλλη δεν ήξερα τι να κάνω με τον εαυτό  μου και το πλασματάκι μου.

Η εικόνα μου δεν με απασχολούσε ιδιαίτερα ωστόσο δεν θύμιζε σε τίποτε την γυναίκα που ήμουν ένα χρόνο  πριν. Είχα την ψευδαίσθηση ότι αφού γεννήσω θα χάσω την κοιλιά κάτι που δεν ισχύει αφού για αρκετό καιρό μοιάζεις με έγκυος 5 μηνών. Ωστόσο μπροστά στο θαύμα που είχα στην αγκαλιά μου όλο αυτό μπροστά του ωχριούσε.

Για μένα τα πιο δύσκολα κομμάτια ήταν η αυπνία και ο θηλασμός. Θυμάμαι κατά τη διάρκεια της πρώτης μου λοχείας δεν κοιμόμουν καθόλου και θήλαζα δίχως αύριο..

Ωστόσο τόσο στη δεύτερη εγκυμοσύνη όσο και στην περίοδο της λοχείας μπήκα με άλλα “όπλα” στην φαρέτρα μου.

Ενημερώθηκα, ένιωσα αυτοπεποίθηση σε σχέση με μένα και το μωράκι μου, άρχισα την σωστή διατροφή και τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής και μπόρεσα να ανταπεξέλθω πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη μου εγκυμοσύνη..

Ως μαμά δυο παιδιών και ως δημοσιογράφος σας προτείνω κάποια tips που σε εμένα τουλάχιστον λειτούργησαν.

1) Ύπνος

Αν είστε από τις τυχερές μανούλες που το μωράκι σας κοιμάται τότε δεν θα έχετε νιώσει ιδιαίτερα αυτήν την ανυπέρβλητη νύστα.

Αν όμως ανήκετε  στην δική μου κατηγορία που και τα δυο μου παιδιά ξυπνούσαν σχεδόν κάθε τρίωρο τότε φροντίστε  τουλάχιστον να κοιμάστε τις ώρες που κοιμάται το μωρό σας
Επίσης φροντίστε να ζητάτε βοήθεια και να σέβεστε τις ανάγκες σας περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο της ζωής σας. Μία έμπειρη μαία θα σας βοηθήσει με πρακτικές συμβουλές τις πρώτες μέρες με το μωρό στο σπίτι.
Και θυμηθείτε: όταν αναλαμβάνει κάποιος άλλος τη φροντίδα του μωρού, κοιμηθείτε!
Έρευνες δείχνουν ότι λεχώνες που κοιμούνται περισσότερες ώρες έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν επιλόχεια κατάθλιψη.

2) Διατροφή

Ο θηλασμός είναι μία μαγική εμπειρία για τη νέα μητέρα και το μωράκι της! Γνωρίζουμε όλοι πλέον τα οφέλη που εισπράττουν και οι δυο οργανισμοί με το θηλασμό, γι’αυτό και όλο και περισσότερες γυναίκες πια θηλάζουν αποκλειστικά.
Όσο αφορά τη διατροφή της γυναίκας που θηλάζει θα πρέπει να τρώει συχνά (περίπου κάθε 3 ώρες) αλλά υγιεινά γεύματα και snacks που θα τη βοηθήσουν να παράγει ποιοτικό γάλα για το μωράκι της αλλά και να έχει ενέργεια, αφού ο θηλασμός είναι μία εξαιρετικά κουραστική διαδικασία.

Τα αμύγδαλα, το γάλα αμυγδάλου, το αβγό, το καστανό ρύζι, τα λαχανικά σε σαλάτα ή ψητά και η σωστή πρωτεΐνη: κρέας, κοτόπουλο και το ψάρι .

Και αν σας έρθει έντονη επιθυμία για γλυκό που  είναι χαρακτηριστική αυτές τις 40 πρώτες μέρες μετά τη γέννα και λόγω της κούρασης και της έλλειψης ύπνου της λεχώνας, αλλά και εξαιτίας των ορμονικών αλλαγών τότε ο  πιο έξυπνος τρόπος να την καταπολεμήσετε είναι με φρέσκα φρούτα και νόστιμα smoothies.

3) Περιποίηση δέρματος

Φροντίστε το σώμα σας για να μειώσετε τις κατακρατήσεις υγρών που είναι έντονες αυτό το διάστημα.

Σας προτείνω μία φυσική λούφα για να κάνετε μασάζ στο μπάνιο με φορά από τα πόδια προς την καρδιά, καθώς αυτό θα ενεργοποιήσει τη λέμφο και θα μειώσει τα πρηξίματα ενώ οι τροφές που θα σας βοηθήσουν να ξεπρηστείτε γρηγορότερα είναι η μπανάνα, το αβοκάντο,  το μαρούλι, η ρόκα και το λάχανο. Επίσης μπορείτε να πίνετε τσάγια από τσουκνίδα και πικραλίδα, που βοηθάνε στις κατακρατήσεις.

Τέλος ένα μασάζ με λάδι σημύδας μία φορά την εβδομάδα θα σας βοηθήσει να ξεπρηστείτε γρηγορότερα!

4) Συμπλήρωμα Διατροφής

Για μένα τα συμπληρώματα διατροφής με βοήθησαν πολύ αυτήν την περίοδο και συγκεκριμένα  η πολυβιταμίνη StrongStart MVM της Lamberts αφού κάλυπτε απόλυτα τις αυξημένες ανάγκες μου τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά την ιδιαιτέρως απαιτητική περίοδο της λοχείας! Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι με μια πολυβιταμίνη  έχεις όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου!

Ειδικά σε αυτές τις περιόδους που το μυαλό μας είναι απασχολημένο με χίλια δύο πράγματα, αρκεί ένας “σύμμαχος” για να μας δώσει όλα όσα χρειαζόμαστε χωρίς να πρέπει να θυμόμαστε μια σειρά από συμπληρώματα σε καθημερινή βάση.

Η πολυβιταμίνη StrongStart MVM της Lamberts περιέχει 23 βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, στις σωστές και ασφαλείς ποσότητες για τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουμε εμείς οι γυναίκες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη.

Συγκεκριμένα, περιέχει φολικό οξύ που συμβάλλει στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου, ψευδάργυρο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού έτσι ώστε να μπορούμε να αντέχουμε (!), βιταμίνη D που είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για τη σύλληψη και τη φυσιολογική κύηση, όσο και για την υγεία του εμβρύου και στη συνέχεια του βρέφους και σύμπλεγμα Βιταμινών B που βοηθούν στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης.

Τέλος, δεν περιέχει βιταμίνη Α, η οποία είναι καλό να αποφεύγεται ως συμπλήρωμα στην περίοδο της εγκυμοσύνης ενώ περιέχει και πολύ σημαντικά μέταλλα, όπως σίδηρο, ασβέστιο και μαγνήσιο, στις συνιστώμενες δοσολογίες.

Αυτά από εμένα, ελπίζω να σας βοήθησα και είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρετε περίφημα αφού παρά την κούραση και την απαιτητική περίοδο του θηλασμού τα ξεχνάτε όλα με μια ζεστή αγκαλιά και ένα βλέμμα!!!!

 

 

 

 

 

tags:


tags: