Γιατί ΔΕΝ πρέπει να επαινείτε τα παιδιά σας για τους καλούς βαθμούς στα τεστ;

Δημοσιεύθηκε στις

Γιατί ΔΕΝ πρέπει να επαινείτε τα παιδιά σας για τους καλούς βαθμούς στα τεστ;

Το παιδί σας έχει ξοδέψει ατέλειωτες ώρες για να διαβάσει για το τεστ μαθηματικών και επιστρέφει στο σπίτι με ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη και με ένα 10αρι με τόνο! Και εσείς δεν θα μπορούσατε να είστε πιο υπερήφανη για αυτό και φυσικά δεν μπορείτε παρά να εκφράσετε τη χαρά σας. Αυτή είναι η συνηθέστερη αντίδραση μιας μαμάς. Ωστόσο, πριν την συγχαρητήρια για την κορυφαία βαθμολογία της, ίσως θελήσετε να λάβετε υπόψη τη συμβουλή της Rachel Lugo, οικογενειακής συμβούλου στο The Watson Institute στο Pittsburgh.


"Είναι φυσικό για τα παιδιά να βλέπουν τα αποτελέσματα, χωρίς να συνδέουν και να σκέφτονται τη διαδικασία που πέρασαν για να φτάσουν σε μία τέτοια επιτυχία". Έτσι, αντί να λέτε: "Έσκισες σε αυτό το τεστ- είσαι πανέξυπνη!", η Lugo συμβουλεύει να πείτε: "Είμαι υπερήφανη για τη σκληρή δουλειά σου!".

 

 

Αυτή η απλή αλλαγή στα λεγόμενά σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διδάξετε στο παιδί σας τη σημασία της σκληρής δουλειάς και της επιμονής. Και ίσως ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι  θα βοηθήσει επίσης το παιδί να καταλάβει ότι, ενώ δεν μπορεί πάντα να ελέγχει τις συνθήκες του, μπορεί να ελέγχει τις πράξεις του.

Μάλιστα, μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Κολούμπια παρουσιάζει ακριβώς αυτή τη θεωρία. Συγκεκριμένα, στη μελέτη οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που επαινούνταν για τη νοημοσύνη τους (σε αντίθεση με την προσπάθειά τους) επικεντρώνονταν υπερβολικά στο αποτέλεσμα. Αυτό, με τη σειρά του, τους έκανε να αποδώσουν την αποτυχία μιας εξέτασης στην έλλειψης ικανότητας - κάτι που πίστευαν ότι δεν μπορούσαν να αλλάξουν. Το αποτέλεσμα ήταν αυτά τα παιδιά να μην έχουν καλές επιδόσεις στα τεστ που ακολούθησαν. Εν τω μεταξύ, τα παιδιά που επαινούνταν για την προσπάθειά τους, απέδωσαν την αποτυχία τους στην έλλειψη προσπαθειών (κάτι που πίστευαν ότι θα μπορούσαν να αλλάξουν) και τελικά απέδωσαν καλά σε μελλοντικές δοκιμασίες. Δούλεψαν επίσης πιο σκληρά και απήλαυσαν νέες προκλήσεις περισσότερο από τα παιδιά που θεωρούνταν "έξυπνα".

Την ίδια άποψη έχει και η ειδικός γονέων και ψυχολόγος, Reena B. Patel. Η ατέρμονη προσπάθεια πέρα από το αποτέλεσμα "διδάσκει στα παιδιά να επικεντρωθούν στη διαδικασία".

 

Διαβάστε επίσης: 10 συμβουλές για τη σχολική μελέτη

 

 

 

tags:






tags: