SEARCH

Πριν χτυπήσει το κουδούνι: Το γάλα σου και φύγαμε!

Οι διακοπές έφτασαν στο τέλος τους! Μικροί και μεγάλοι επανερχόμαστε στους καθημερινούς μας ρυθμούς και οι μικροί μαθητές είναι έτοιμοι για μια νέα σχολική χρονιά γεμάτη καινούριες εμπειρίες, γνώσεις, αλλά και πολύ διασκέδαση! Οι απαιτήσεις πολλές και ο ρόλος της διατροφής ιδιαίτερα σημαντικός, από το ξεκίνημα κιόλας της ημέρας, για να γεμίσει τα παιδιά με ενέργεια και να τα εφοδιάσει με δύναμη να ανταπεξέλθουν.

Το έχουμε ακούσει χιλιάδες φορές ότι «το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας». Τώρα είναι η δική μας σειρά – μανούλες – να το επαναλάβουμε στα μικρά μας γνωρίζοντας καλά ότι όσο και αν βιαζόμαστε το πρωί, δεν θα πρέπει ποτέ να το παραλείπουμε!

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό το πρωινό για τα παιδιά;

Σύμφωνα με τον διαιτολόγο – διατροφολόγο Ιωσήφ Αλεξανδρίδη, το πρωινό είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δώσουμε στο σώμα μας την ενέργεια που χρειάζεται για να ξεκινήσει. Τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν την τάση να τρώνε πιο υγιεινά συνολικά και να διατηρούν ένα υγιές σωματικό βάρος  και αυτό για δύο λόγους:

Α) το πρωινό κινητοποιεί τον μεταβολισμό βοηθώντας στην καύση θερμίδων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας

Β) παραλείποντας το πρωινό, τα παιδιά συχνά πεινούν αρκετά πριν το μεσημεριανό και συχνά καταναλώνουν snacks με πολλές θερμίδες ή μεγαλύτερο μεσημεριανό γεύμα.

 

Ναι αλλά πώς θα τα καταφέρω;

Το πρωί όλοι τρέχουμε θα μου πείτε να προλάβουμε πλύσιμο, ντύσιμο, τσάντες, κλπ. Ναι, είναι αλήθεια…όμως υπάρχει πάντα ο τρόπος αν υπάρχει θέληση! Ιδού μερικές πρακτικές ιδέες για να έχετε πάντα πρωινό.

  • Γεμίστε το ψυγείο σας με εύκολες και υγιεινές επιλογές
  • Προετοιμαστείτε όσο μπορείτε από το προηγούμενο βράδυ
  • Βάλτε και τα παιδιά στο ‘παιχνίδι’
  • Έχετε κάποιες εύκολες «to go» λύσεις για τις δύσκολες ημέρες (φρέσκα φρούτα, σακουλάκια με λαχανικά, γιαούρτι)

 

Ο ρόλος του γάλατος στη διατροφή των παιδιών

Κατά την προσχολική και σχολική ηλικία, τα παιδιά έχουν ανάγκη για μια διατροφή ισορροπημένη και πλούσια σε συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας. Το γάλα, και ειδικά ένα γάλα εμπλουτισμένο, ειδικά σχεδιασμένο για την ηλικία τους, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά καλύπτοντας σημαντικό μέρος από τις ημερήσιες ανάγκες τους σε βιταμίνες και άλλα στοιχεία.

Το γάλα και γενικότερα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αποτελούν σημαντική πηγή θρεπτικών συστατικών και η ανεπαρκής κατανάλωση τους κατά την παιδική ηλικία, μπορεί να προκαλέσει επιπλοκές στην υγεία αργότερα στην ενήλικο ζωή (1). Αποτελούν σημαντική πηγή ασβεστίου, ενώ ταυτόχρονα είναι σημαντική πηγή μαγνησίου και άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών. (1) Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι μοναδικά στο ότι έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα και διαθεσιμότητα ασβεστίου, ενώ η πρόσληψη ασβεστίου από το γάλα έχει δειχθεί ότι διεγείρει την ανάπτυξη των οστών και ταυτόχρονα μεγιστοποιεί την ανάπτυξη της οστικής μάζας (2,3).

Επίσης, το γάλα περιέχει λιπαρά απαραίτητα για την ανάπτυξη. Το γάλα όταν είναι εμπλουτισμένο μπορεί επιπλέον να παρέχει σημαντικές βιταμίνες όπως η Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και D.

Συνδυάζοντας το δε με ψωμί/δημητριακά (ολικής άλεσης) και ένα φρούτο προσφέρει στα παιδιά ένα υπέρπληρες γεύμα!

 

Ιδέες για ένα πλήρες και γευστικό πρωινό:

  • Smoothie με βάση το γάλα, φρούτα, κακάο, βρώμη

1 ποτήρι γάλα Nestlé School με 1 φέτα ψωμί ή φρυγανιά με ταχίνι και μέλι

 

Και ας μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι το δικό μας παράδειγμα! Όσο και αν προσπαθούμε να πείσουμε τα παιδιά μας να κάνουν κάτι, το πιο δυνατό μας επιχείρημα είναι οι πράξεις μας. Μην ξεχνάτε λοιπόν κι εσείς το πρωινό σας βοηθώντας ταυτόχρονα τον εαυτό σας και τα παιδιά σας!

 

Αυτό το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου και το επόμενο Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου θα είμαστε μαζί με την Nestlé στο Athens Metro Mall και σας περιμένουμε να μάθετε ακόμα περισσότερα από τους ειδικούς και να διεκδικήσετε πλούσια δώρα για ένα Happy School Year!

  1. Public Health Nutrition: 16(2), 365–376, 2012. Improving children’s dairy food and calcium intake: can intervention work? A systematic review of the literature Gilly A Hendrie*, Emily Brindal, Danielle Baird and Claire Gardner.
  2. Heaney RP (2009) Dairy and bone health. J Am Coll Nutr 28, Suppl. 1, 82S–90S.
  3. 28, Suppl. 1, 82S–90S. 3. Nicklas TA (2003) Calcium intake trends and health consequences from childhood through adulthood. J Am Coll Nutr 22, 340–356.

Sponsored by Nestle'

tags:

γάλα

tags:

γάλα