SEARCH

Ο Παναθηναϊκός ιδρύει τμήμα μπάσκετ για παιδιά με αυτισμό

Με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού και τον μήνα Απρίλιο, που θεωρείται ο μήνας ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ ανακοίνωσε την ίδρυση του τμήματος μπάσκετ για παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού.

Το πρόγραμμα PAO BC Academy ASD είναι μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στο Σωματείο «Παναθηναϊκός ΑμεΑ» και τελεί υπό τη λειτουργία της PAO BC Academy. Αφορά σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και τα οποία παίρνουν μέρος σε προπονήσεις μπάσκετ σε ειδικά τμήματα, προσαρμοσμένα στις δικές τους ανάγκες. Τα τμήματα διαθέτουν εξειδικευμένους προπονητές μπάσκετ, ψυχολόγους και συνοδούς, ενώ οι προπονήσεις γίνονται πάντοτε με την παρουσία γιατρού.

Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά με αυτισμό έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ένα ομαδικό άθλημα, να κοινωνικοποιούνται, να κάνουν φίλους, να παίζουν μπάσκετ και να διασκεδάζουν ακριβώς όπως τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη. Οι προπονήσεις γίνονται στο ΟΑΚΑ και είναι χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς. Το πρόγραμμα PAO BC Academy ASD είναι το πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα σταθερής και συστηματικής προπόνησης σε ομαδικό άθλημα που απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας.

 

 

Γιατί είναι σημαντικό τα παιδιά με αυτισμό να αθλούνται

Υπάρχουν περίπου 150.000 άνθρωποι στην Ελλάδα που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού, μεταξύ αυτών και πολλά παιδιά. Τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα ουσιαστικά αποκλείονται από της δραστηριότητες ομαδικού αθλητισμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να έχουν μόνο τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ατομικά αθλήματα και αυτό, τις περισσότερες φορές, έναντι πολύ υψηλού τιμήματος. Οι ελλιπείς ή μηδενικές δυνατότητες άθλησης για τα παιδιά αυτά επιβαρυντικός παράγοντας για την υγεία τους, καθώς εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά – σε σχέση με το γενικό πληθυσμό – σε παθήσεις που σχετίζονται με την καθιστική ζωή (π.χ. παχυσαρκία, διαβήτης, καρδιαγγειακά νοσήματα).

Επομένως, η ένταξη των παιδιών με αυτισμό σε ένα πρόγραμμα ομαδικού αθλητισμού και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η άθληση για την υγεία τους είναι μια πρώτη συνεισφορά του προγράμματος άθλησης ASD της Ακαδημίας. Το σημαντικότερο, όμως, κομμάτι είναι οι δυνατότητες κοινωνικοποίησης που έχουν τα παιδιά αυτά μέσα από το πρόγραμμα, καθώς στον αυτισμό η κοινωνικοποίηση αποτελεί πρόκληση και, ως εκ τούτου, η συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα ομαδικού αθλητισμού είναι εξαιρετικά επωφελής για την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Έχει μάλιστα αποδειχθεί και μέσω ερευνών ότι η συμμετοχή παιδιών με αυτισμό σε ένα δομημένο περιβάλλον ομαδικού αθλητισμού έχει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και συμπεριφορών.

Ο στόχος του Προγράμματος

Ο στόχος του προγράμματος είναι καταρχάς να ενταχθούν παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού σε ένα πρόγραμμα μπάσκετ. Είναι αδιανόητο να αποκλείονται ουσιαστικά από τα ομαδικά αθλήματα και από το μπάσκετ συγκεκριμένα τόσα πολλά παιδιά (2.5% του γενικού πληθυσμού) και αυτό αποτελεί τη βασική προτεραιότητα: το μπάσκετ είναι για όλους και με το πρόγραμμα αυτό δίνεται η δυνατότητα σε μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα να έρθει σε επαφή με το άθλημα. Από κει και πέρα και καθώς είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να ενταχθεί το σύνολο των παιδιών με αυτισμό σε όλη τη χώρα  σε ένα πρόγραμμα ομαδικού αθλητισμού, ο Παναθηναϊκός προσβλέπει στην περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος.

Ήδη από τη νέα αθλητική χρονιά (2019-20) ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ένταξη ενός μεγαλύτερου αριθμού παιδιών στο πρόγραμμα σε πρώτη φάση αλλά και την ανάπτυξη αντίστοιχων προγραμμάτων σε άλλους Συλλόγους μελλοντικά, με στόχο τη διεύρυνση αυτής της πρωτοβουλίας και της δημιουργίας ενός δικτύου ομάδων με αθλητές που βρίσκονται στον αυτισμό (και γιατί όχι ακόμα και τουρνουά μεταξύ των ομάδων, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες).

 

Διαβάστε επίσης: Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: «Κανένα εμβόλιο δεν ευθύνεται για τον αυτισμό του γιου μου»

 

 

tags:


tags: