SEARCH

Μαθησιακές δυσκολίες: Αυτά τα τεστ εντοπίζουν γλωσσικά προβλήματα σε δίχρονα!

Τα παιδιά που λένε μόνο 50 ή και λιγότερες λέξεις στην ηλικία των δύο ετών, μπορούν να επωφεληθούν κάνοντας από νωρίς λογοθεραπεία, σύμφωνα με ερευνητές.

Απλά τεστ στο λεξιλόγιο παιδιών ηλικίας δύο μόνο ετών, δείχνουν ποια από αυτά θα δυσκολευτούν να μάθουν τη γλώσσα τους και θα μείνουν πίσω σε σχέση με τα συνομήλικα παιδιά αργότερα στο σχολείο. Οι γιατροί που ανέπτυξαν αυτά τα τεστ υποστηρίζουν πως τώρα μπορούν να εντοπίζουν τα παιδιά με γλωσσικά προβλήματα και να τα βοηθούν με λογοθεραπεία προκειμένου να χρησιμοποιούν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο. Παρόλο που τα περισσότερα από τα παιδιά που αργούν να μιλήσουν τα καταφέρνουν τελικά μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, υπάρχουν και αρκετά με συγκεκριμένα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να διαβάσουν και να μιλήσουν στο σχολείο αλλά και αργότερα στην ενήλικη ζωή τους.

Σε μια παλιότερη συνάντηση της Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης στο Βανκούβερ, οι ερευνητές είχαν ζητήσει από τους γονείς να συμπληρώσουν μια λίστα με λέξεις που έλεγαν τα παιδιά τους στην ηλικία των δύο ετών και για τα επόμενα 15 χρόνια, παρακολουθούσαν τη γλωσσική εξέλιξη αυτών των παιδιών.

Στην έρευνα αυτή, 26 παιδιά άργησαν να μιλήσουν, ενώ 23 είχαν ένα μέτριο λεξιλόγιο σε σχέση με την ηλικία τους. Η λίστα περιείχε 310 λέξεις, και οι γονείς έπρεπε να επιλέξουν αυτές που έχουν πει έστω και μία φορά τα παιδιά τους ακόμη και χωρίς να τις προφέρουν στην εντέλεια. Τα δίχρονα παιδιά είχαν πει από 70 έως 225 διαφορετικές λέξεις από τη λίστα, αλλά τα παιδιά που είχαν αργήσει να μιλήσουν, είχαν πει λιγότερες από 50 λέξεις. Οι λέξεις που τα περισσότερα παιδιά είχαν πει ήταν «γάτα», «σκύλος», «αυτοκίνητο», παπούτσι» και «όχι». Οι ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Λέσλι Ρεσκόρλα, ψυχολόγο του Πανεπιστημίου της Φιλαδέλφεια, ζήτησαν από τα παιδιά με καθυστέρηση στην ομιλία να κάνουν μια σειρά από τεστ στο λεξιλόγιο, τη γραμματική, τη μνήμη και το διάβασμα σε όλη τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ζωής τους. Βρέθηκε πως ενώ τα περισσότερα κατάφεραν να έχουν μια μέτρια γλωσσική ικανότητα, ήταν πάντοτε ένα βήμα πιο πίσω από τα συνομήλικα παιδιά. Κι αυτό ήταν ακόμη πιο έντονο μετά την ηλικία των 17 και όχι τόσο στα σχολικά χρόνια.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Ναν Μπέρνσταϊν Ράτνερ, ειδικό στα θέματα ακοής και λόγου του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, με τα τεστ λεξιλογίου στα δίχρονα παιδιά, εντοπίζονται αυτά που έχουν γλωσσικά προβλήματα λόγω κακής ακοής, αυτισμό ή άλλες διανοητικές διαταραχές. «Περίπου το 1/5 των παιδιών καθυστερούν να μιλήσουν. Το 80% όμως αυτών φτάνουν το επίπεδο των άλλων παιδιών τελικά. Τα υπόλοιπα όμως όχι. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουμε ποια έχουν πράγματι πρόβλημα. Οπότε, είναι καλύτερο να τα ελέγχουμε όλα από νωρίς, από την ηλικία των δύο ετών, παρά να περιμένουμε να μεγαλώσουν και να δούμε τότε πώς θα έχουν εξελιχθεί», λέει η κα Μπέρνσταϊν.

Πηγή: The Guardian