Στάδια ανάπτυξης του παιδιού: 2 έως 3 έτη

2 ετών

Αδρή κινητικότητα: Πηδάει από ένα σκαλοπάτι και κλωτσάει μπάλα.

Κοινωνική συμπεριφορά: Καταλαβαίνει πότε είναι λερωμένη η πάνα του, ανοίγει την πόρτα, αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος, βοηθά να το ντύσουν και να το ξεντύσουν και παίζει παράλληλα με τα άλλα παιδιά.

Ακοή και γλώσσα: Ονοματίζει απλά αντικείμενα που του δείχνουμε, παρακολουθεί ιστορίες που του διαβάζουμε και χρησιμοποιεί φράσεις με περισσότερες από 4 συλλαβές.

Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Φτιάχνει τρένο με τρεις κύβους και ζωγραφίζει κάθετες / οριζόντιες γραμμές και κύκλους με καθοδήγηση.

3 ετών

Αδρή κινητικότητα: Τρέχει, ανεβοκατεβαίνει σκάλες, κρατώντας το κάγκελο (σκαλί – σκαλί) και μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι για λίγα δευτερόλεπτα.

Κοινωνική συμπεριφορά: Μένει στεγνό κατά τη διάρκεια της ημέρας, παίζει συμβολικό παιχνίδι, τρώει μόνο του, λέει το όνομά του και παίζει με άλλα παιδιά της ηλικίας του.

Ακοή και γλώσσα: Ο λόγος του αρχίζει να γίνεται περιγραφικός και μπορεί να ορίζει τη χρήση απλών καθημερινών πραγμάτων.

Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Προσπαθεί να κόψει με το ψαλίδι, μετράει μέχρι το 4 και γνωρίζει τις έννοιες «μικρό» και «μεγάλο».

ΠΡΟΣΟΧΗ

Οι παραπάνω αναπτυξιακοί σταθμοί είναι κατά προσέγγιση και τα ηλικιακά όρια δεν ισχύουν απόλυτα για όλα τα παιδιά. Ένα παιδί που δεν έχει ακόμα κατακτήσει τους σταθμούς που αντιστοιχούν στην ηλικία του, δεν έχει απαραίτητα κάποιο αναπτυξιακό πρόβλημα, αλλά χρειάζεται αξιολόγηση από τον παιδίατρο που το παρακολουθεί, ώστε να καθοριστούν τυχόν επόμενες δράσεις.

 

Πηγή: Griffith’s Mental Developmental Scales Extended Revised (GMDS – ER)


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ