Τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού από τα 6 μέχρι τα 8 έτη

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

6 ετών

Αδρή κινητικότητα: Τρέχει στις σκάλες.

Κοινωνική συμπεριφορά: Έχει έναν κολλητό φίλο ή μια κολλητή φίλη και ξέρει που μένει.


Ακοή και γλώσσα: Μιλάει σε πολυσύλλαβες προτάσεις (πάνω από 10 λέξεις) και καταλαβαίνει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ πραγμάτων.

Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Γράφει το όνομά του, ζωγραφίζει ανθρώπους και σπίτια με περισσότερες λεπτομέρειες, μπορεί να μετρήσει ανάποδα και ξέρει τις ημέρες της εβδομάδας.

7 ετών

Αδρή κινητικότητα: Στέκεται στο ένα πόδι για 20 δευτερόλεπτα και κάνει ποδήλατο με ή χωρίς βοηθητικές.

Κοινωνική συμπεριφορά: Μπορεί να δένει κόμπους και ξέρει πότε είναι τα γενέθλιά του.

Ακοή και γλώσσα: Αναγνωρίζει τα περισσότερα κεφαλαία γράμματα της αλφαβήτου και μπορεί να επαναλαμβάνει και να απομνημονεύει μεγάλες προτάσεις.

Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Μπορεί να γράψει, να προσδιορίσει δεξί και αριστερό μέρος του σώματος και κατανοεί την χρονική αλληλουχία.

8 ετών

Αδρή κινητικότητα: Παίζει σχοινάκι.

Κοινωνική συμπεριφορά: Μπορεί να λουστεί και να κάνει μπάνιο μόνο του, χωρίς βοήθεια. Ξέρει ακριβώς την ημερομηνία γέννησής του.

Ακοή και γλώσσα: Εμφανίζει ώριμο λόγο, μπορεί να ομαδοποιεί αντικείμενα με βάση ομοιότητες και διαφορές και απομνημονεύει μικρά κείμενα.

Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Εμφανίζει ανάπτυξη γραπτού λόγου και κρίσης και μπορεί να εισαχθεί στις μαθηματικές έννοιες και στην προπαίδεια.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Οι παραπάνω αναπτυξιακοί σταθμοί είναι κατά προσέγγιση και τα ηλικιακά όρια δεν ισχύουν απόλυτα για όλα τα παιδιά. Ένα παιδί που δεν έχει ακόμα κατακτήσει τους σταθμούς που αντιστοιχούν στην ηλικία του, δεν έχει απαραίτητα κάποιο αναπτυξιακό πρόβλημα, αλλά χρειάζεται αξιολόγηση από τον παιδίατρο που το παρακολουθεί, ώστε να καθοριστούν τυχόν επόμενες δράσεις.

Πηγή: Griffith’s Mental Developmental Scales Extended Revised (GMDS – ER)

ΠΡΟΣΟΧΗ

Οι παραπάνω αναπτυξιακοί σταθμοί είναι κατά προσέγγιση και τα ηλικιακά όρια δεν ισχύουν απόλυτα για όλα τα παιδιά. Ένα παιδί που δεν έχει ακόμα κατακτήσει τους σταθμούς που αντιστοιχούν στην ηλικία του, δεν έχει απαραίτητα κάποιο αναπτυξιακό πρόβλημα, αλλά χρειάζεται αξιολόγηση από τον παιδίατρο που το παρακολουθεί, ώστε να καθοριστούν τυχόν επόμενες δράσεις.

Πηγή: Griffith’s Mental Developmental Scales Extended Revised (GMDS – ER)


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ