Στάδια ανάπτυξης του παιδιού: 3 έως 4 έτη

Δημοσιεύθηκε στις | Τελευταία Ενημέρωση

  • Bηματισμός, περπάτημα και τρέξιμο με πολύ μεγαλύτερο έλεγχο
  • Το σώμα απαλλάσσεται από το λίπος της βρεφικής ηλικίας
  • Οι μύες δυναμώνουν και τα άκρα αδυνατίζουν
  • Το πρόσωπο εμφανίζει αλλαγές ως προς το σχήμα. Το κρανίο αυξάνει ελαφρώς σε μήκος και η κάτω γνάθος διαγράφεται πιο έντονα και καθαρά. Η άνω γνάθος μεγαλώνει και προετοιμάζεται να δεχτεί τα μόνιμα δοντάκια του παιδιού
  • Το παιδί έχει μεγαλύτερη επιδεξιότητα….Κάνει ποδήλατο, ανεβοκατεβαίνει σκάλες με ευκολία, κάθεται οκλαδόν, στέκεται στις μύτες των ποδιών ή στο ένα του πόδι, βηματίζει με ρυθμό.
  • Μπορεί να πραγματοποιεί κινήσεις ακριβείας με χέρια και δάχτυλά
  • Το παιχνίδι γίνεται πιο συγκροτημένο.
  • Το λεξιλόγιο του περιλαμβάνει πάνω από 300 λέξεις και φτιάχνει προτάσεις των 5-6 λέξεων.
  • Μαθαίνει την αυτοπειθαρχία από τους γονείς
  • Η φαντασία του κυριαρχεί. Υποδύεται ρόλους και αποδίδει ανθρώπινες ιδιότητες σε άψυχα αντικείμενα. Έχει φανταστικούς φίλους.
  • Ο εγωισμός αρχίζει να υποχωρεί. Σταδιακή ανεξαρτητοποίηση, ανάπτυξη των πρώτων φιλικών σχέσεων
  • Ξεκινά η διαδικασία αυτοσυνειδησίας του φύλου. Τα αγόρια δείχνουν αποφασιστικότητα, παίζουν με αγαπημένους σούπερ ήρωες, τα κορίτσια θέλουν να βάφουν τα νύχια τους και να φοράνε τα κοσμήματα της μαμάς.
    Aκόμη στα 4 έτη

    Αδρή κινητικότητα: Κάνει ποδήλατο με τρεις ρόδες, τρέχει και κλωτσά μπάλα.

    Κοινωνική συμπεριφορά: Ξέρει πόσων χρονών είναι και μπορεί να πλένει τα χέρια του και το πρόσωπό του με κάποια βοήθεια.


    Ακοή και γλώσσα: Χρησιμοποιεί τουλάχιστον 2 αντωνυμίες σωστά και γνωρίζει τα χρώματα.

    Οπτικοκινητικός συντονισμός και λεπτή κινητικότητα / δεξιότητες: Ζωγραφίζει ανθρώπους και αντιγράφει σχήματα, απαριθμεί μέχρι και 10 αντικείμενα και κάνει συγκρίσεις μεγεθών.

    ΠΡΟΣΟΧΗ

    Οι παραπάνω αναπτυξιακοί σταθμοί είναι κατά προσέγγιση και τα ηλικιακά όρια δεν ισχύουν απόλυτα για όλα τα παιδιά. Ένα παιδί που δεν έχει ακόμα κατακτήσει τους σταθμούς που αντιστοιχούν στην ηλικία του, δεν έχει απαραίτητα κάποιο αναπτυξιακό πρόβλημα, αλλά χρειάζεται αξιολόγηση από τον παιδίατρο που το παρακολουθεί, ώστε να καθοριστούν τυχόν επόμενες δράσεις.

    Πηγή: Griffith’s Mental Developmental Scales Extended Revised (GMDS – ER)






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ